ایام نوروز در تقویم ونکوور کانادا به ثبت رسید

به گزارش سبزوار امروز، این روزها نوروز به عید جهانی تبدیل شده است و در تقویم کشورهای مختلف ثبت شده است، به تازگی کانادا هم این تاریخ را به تقویم خود افزوده است.

ایام نوروز در تقویم ونکوور کانادا به ثبت رسید

شورای شهر ونکوور کانادا، نوروز را در تقویم رسمی این شهر ثبت کرد.

برا سفر به تور کانادا و دریافت ویزای کانادا با ما همراه باشید

نوروز در تقویم ونکوور کانادا نهاده شد تا میراث معنوی ایرانیان و مهاجرانی که اولین روز بهار را جشن می گیرند، به رسمیت شناخته گردد. در مصوبه شورا شهر ونکوور اشاره شده است که نوروز را صدها میلیون نفر از 15 کشور دنیا جشن می گیرند و در بیش از 10 کشور تعطیل شده است و یونسکو هم آن را به عنوان میراث ناملموس معنوی بشری به ثبت رسانده است.

شورای شهر ونکوور با یادآوری مصوبه 2009 مجلس کانادا که نوروز را به تقویم ملی این کشور افزوده، نوشته است: استان بریتیش کلمبیا هم روز 20 مارس را به عنوان نوروز گفت.

در این مصوبه، نوروز، سال جدید فارسی، یک تعطیلی متصل به فرهنگ های متنوع و با سابقه طبیعی دانسته شده و با توجه به اینکه فارسی جزو 10 زبان غیر رسمی این شهر است، نوروز از جشن های رسمی شناخته می گردد. بر این اساس در روز 20 مارس، شهر در اختیار جامعه ایرانیان مقیم کانادا و شهر ونکوور قرار می گیرد تا مراسم جشن خود را برگزار نمایند که شهردار و شورای شهر هم برای بهتر برگزار شدن این جشن، مشارکت خواهند کرد.

نوروز نخستین روز سال خورشیدی ایرانی برابر با اول فروردین ماه، جشن شروع سال نو در ایران و یکی از کهن ترین جشن های به جا مانده از دوره ایران باستان است. خاستگاه نوروز در ایران بوده و هنوز هم مردم مناطق گوناگون فلات ایران، نوروز را جشن می گیرند. زمان برگزاری نوروز، در شروع فصل بهار است که امروزه به آن برابری بهاری می گویند. نوروز در ایران و افغانستان شروع سال نو محسوب می گردد و در بسیاری دیگر از کشورهای آسیایی، مثل روسیه، تاجیکستان، قرقیزستان، قزاقستان، ترکمنستان، ازبکستان، گرجستان و ترکیه و همچنین کشورهای شرق آسیا مثل چین، هند، پاکستان، تعطیل رسمی است و مردمان آن جشن می گیرند.

انتشار: 24 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 467

به "ایام نوروز در تقویم ونکوور کانادا به ثبت رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایام نوروز در تقویم ونکوور کانادا به ثبت رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید