آسمان به تسخیر تاکسی های پرنده درمی آید

به گزارش سبزوار امروز، یک شرکت آلمانی از موفقیت اولین پرواز آزمایشی تاکسی پرنده پنج نفره تمام عیار خود اطلاع داد؛ محققان امیدوارند تا سال 2025 ناوگانی از این تاکسی های پرنده در شهرهای سراسر دنیا به پرواز درآید.

آسمان به تسخیر تاکسی های پرنده درمی آید

شرکت سازنده این تاکسی پرنده به نام Lilium ، اوایل ماه می سال جاری، سیستم برخاستن از زمین و فرود عمودی این تاکسی پرنده را که گنجایش حمل پنج مسافر دارد را آزمایش کرد، البته آزمایش این تاکسی پرنده بدون سرنشین انجام شد.

این تاکسی پرنده هیچ گاز گلخانه ای فراوری نمی کند، پنج برابر سریع تر از یک خودرو و سر و صدای آن از یک موتورسیکلت کمتر است.

این تازه ترین آزمایش پیروز یک خودروی پرنده از میان آزمایش شرکت هایی است که در صنعت پرواز الکتریکی فعال هستند و نتایج آن نشان می دهد که به زودی می توانیم شاهد خودروهای پرنده در آسمان باشیم.

این تاکسی پرنده دارای 36 موتور است که به آن اجازه می دهد به صورت عمودی از زمین بلند گردد و بر زمین فرود آید و حداکثر با سرعت 80 مایل در ساعت (300 کیلومتر در ساعت) حرکت کند.

به گفته محققان، تاکسی پرنده این شرکت به کاربران اجازه می دهد تا در زمان کمتر از یک ساعت از لندن به منچستر سفر نمایند.

این تاکسی پرنده می تواند با خلبان و یا بدون خلبان با قرار دریافت در حالت پهپاد حرکت کند؛ طراحی این تاکسی نسبتاً ساده است به طوری که فاقد دم، سکان، پروانه و جعبه دنده است.

این طراحی به مهندسان طراح اجازه داده است تا محور توجه خود را بر خصیصه های مورد علاقه مسافران مانند پنجره های پانورامیک و درهای گالوینگ (Gull-Wing) متمرکز نمایند.

درهای گالوینگ از فرایند باز و بسته شدن بال های پرنده الهام گرفته اند. این درها به جای باز و بسته شدن افقی به بیرون، به صورت عمودی رو به بیرون و سقف باز می شوند.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 1 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 537

به "آسمان به تسخیر تاکسی های پرنده درمی آید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسمان به تسخیر تاکسی های پرنده درمی آید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید