گوگل چینی ها صادر می گردد ، همکاری با گروه های خودروسازی ، تمرکز بر هوش مصنوعی

به گزارش سبزوار امروز، چینی ها اعلام کردند به زودی موتور جستجوی چینی موسوم به بایدو را که به گوگل چینی ها نیز معروف است به خارج از مرزهای چین صادر م نمایند.

گوگل چینی ها صادر می گردد ، همکاری با گروه های خودروسازی ، تمرکز بر هوش مصنوعی

به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان بی سی، موتور جستجو چینی بایدو به شدت در حال پیشرفت در حوزه های فناوری، هوش مصنوعی و حتی همگام سازی با خودروهای خودران است.

حدود 70 درصد از جستجوهای اینترنتی چین از طریق بایدو انجام می گردد که اغلب به عنوان گوگل چین شناخته می گردد. جمعیت چین یک جامعه هدف مهم برای شرکت های فناوری است و جمعیت 1.4 میلیارد نفری چین را می توان بازار مهمی برای رقابت های تکنولوژیک دانست.

علت محبوبیت بایدو در چین را می توان سرعت بالای تجزیه و تحلیل داده ها دانست که حتی به لحاظ ترافیک از گوگل، یوتیوب و فیس بوک سبقت گرفته است.

بیشتر درآمد بایدو از تبلیغات آنلاین تامین می گردد، در حالی که کسب و کار اصلی آن در موتور جستجوگر متمرکز است.افزون بر این نقشه ها، تصاویر، فیلم ها و سیستم عامل های خبری را به کاربران ارائه می دهد.

اما مانند سایر شرکت های اینترنتی چینی، بایدو تحت قوانین سانسور سختگیرانه آنلاین پکن قرار گرفته است. دولت شرکت هایی را که این قوانین را نادیده بگیرند جریمه می نماید.

شاید بر همین اساس است که بایدو برای دور زدن هشدارهای دولتی و رهایی از حاشیه ها روی پروژه های خودروهای خودران سرمایه گذاری می نماید و مشارکتی جدی با مایکروسافت، اینتل و گروه خودروسازی بی ام دبلیو دارد.

افزون بر این ها بایدو در حال توسعه فناوری خودروهای خودران در بیش از 100 اتوبوس خود ران در پکن است. خودروهای خودران به زودی راهی خیابان های پکن و شنژن خواهند شد و البته در اوایل سال 2019 وارد بازار ژاپن می شوند.

بر همین اساس است که به نظر می رسد این شرکت اهداف بلندمدت خود را در بازارهای خارج از چین تنظیم نموده و در کوشش است بازارهای خودروهای خودران را داقل در آسیا به نام خود سند بزند.

منبع: انتخاب
انتشار: 9 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 166

به "گوگل چینی ها صادر می گردد ، همکاری با گروه های خودروسازی ، تمرکز بر هوش مصنوعی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوگل چینی ها صادر می گردد ، همکاری با گروه های خودروسازی ، تمرکز بر هوش مصنوعی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید