آشنایی با کوله گردی در تایلند

به گزارش سبزوار امروز، کوله گردها طیف خاصی از گردشگران هستند که در قید و بند برنامه های از پیش تعیین شده برای سفرشان نیستتند و معمولا به دنبال ارزان سفر کردن هستند، اگر در تایلند میخواهید ازاده سفر کنید و خوش بگذرانید بهتر است این موارد را در نظر داشته باشید.

آشنایی با کوله گردی در تایلند

تایلند یکی از بهترین جاها برای کوله گردی ست؛ در اینجا می توانید پابرهنه روی شن های جزایر دورافتاده قدم بزنید و در زیر آبشارهای باشکوه و پله پله شنا کنید. گردش در میان جنگل های بارانی، مکان های مقدس، سواحل و جزایر تایلند آنقدر جذاب است که هزاران کوله گرد هر سال خود را به این سرزمین می رسانند. اگر می خواهید به تنهایی و برای کوله گردی به تور تایلند سفر کنید این پست برای شماست.

برای امتحان غذاهای خوشمزه تایلندی به کجا برویم؟

بهترین غذاها را می توانید در بازارهای محلی شبانه پیدا کنید جایی که آشپزخانه های سیار نودل، برنج سرخ کرده، کیک برنجی، پنکیک و آب میوه های تازه می فروشند . تقریبا همه شهرهای بزرگ غرفه های خیابانی برای فروش نودل دارند و می توانید هر چقدر دوست داشتید نوودل بخورید.

بازدید از چه جاذبه هایی را از دست ندهیم؟

برای اینکه تایلند را بهتر بشناسید مستقیم به سمت بانکوک بروید جایی که غرفه های خیان خائو سان (Khao san) در زیر نور لامپ های نئون همچنان اصلی ترین پاتوق کوله گردهاست. در این خیابان تا می توانید نودل می خورید و با دوستان جدیدتان از قصر بزرگ و مجسمه های طلایی «وات فو» دیدن می کنید. تایلند مکان های مقدس زیادی دارد اما اگر به دنبال جذاب ترین آن ها می گردید به ایوتها در شمال بروید چون این پایتخت باستانی تایلند پر از مکان های مقدس است. بازدید از بقای به جای مانده از این عبادتگاه ها در زیر نور غروب خورشید یکی از زیباترین مناظر است.

اگر به دنبال شهری آرام هستید به خانچاپوری (kanchanaburi) بروید برای رسیدن به انجا سوار قطار می شوید و از راه آهن مرگ می گذرید؛ راه آهنی که در طول جنگ جهانی دوم توسط زندانیان ساخته شد؛ در این شهر پل روی رودخانه Kwai را می بینید و در زیرآبشار اروان (Erewan) شنا می کنید. اگر زندگی محلی ها و بومی های تایلند برایتان جذاب است  چیانگ مای بهترین مقصد است چون در آنجا می توانید به تورهای طبیعت گردی محلق شوید و در طول مسیر، قبایل مختلف را ببینید.

چگونه در تایلند رفت و آمد کنیم؟

حتما برای یکبار هم که شده سوار توک توک شوید و این وسیله نقلیه پرصدا ولی هیجان انگیز را مخصوصا در بانکوک امتحان کنید. معمولا برای کرایه توک توک در سفرهای کوتاه باید 100 تا 150 بات بدهید ولی فرقی نمی کند چند نفر سوار می شوید کرایه ها یکسان است پس دو نفر دیگر را پیدا کنید و با آن ها سوار شوید تا کرایه را با آن ها تقسیم کنید. اگر یک نفر هستید و چمدان ندارید  می توانید سوار تاکسی موتوری شوید و حدود 20 بات کرایه دهید. تایلند کشور بزرگی است و مسافت بین شهرهایش زیاد است از بانکئک تا چیانگ مای 700 کیلومتر فاصله است و مسافرت شبانه با قطار یا اتوبوس بهترین راه برای سفرهای بین شهری است.

انتشار: 25 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 333

به "آشنایی با کوله گردی در تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با کوله گردی در تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید