هیچ مشکلی در تأمین مواد اولیه استراتژیک نداریم

به گزارش سبزوار امروز، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه هیچ مشکلی در تأمین مواد اولیه استراتژیک وجود ندارد، گفت: دولت برای کالاهای استراتژیک و اساسی ارز 4 هزار و 200 تومان تخصیص داده است و گشایش اعتبار از سوی بانک مرکزی صورت می گیرد.

هیچ مشکلی در تأمین مواد اولیه استراتژیک نداریم

به گزارش خبرنگاران، منصور معظمی در جلسه کارگروه برطرف موانع فراوری هرمزگان در بندرعباس با اشاره به اینکه بعد از تحریم ها مشکلاتی برای صنایع به وجود آمد، اضافه نمود: برخی صنایع به علت مشکلات ارزی در تأمین مواد اولیه دچار مشکل شدند.

مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران اظهار کرد: اثرات تصمیماتی که در شورای هماهنگی اقتصادی سه قوه گرفته شد به تدریج در جامعه مشاهده می گردد.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت اعلام نمود: هیچ مشکلی در تأمین مواد اولیه استراتژیک مانند محصولات کشاورزی، دارو، نهاد ه ها و قطعات خودرو وجود ندارد.

معظمی افزود: سایر صنایع از محل بازار ثانویه و ارزی که از سوی صنایع پتروشیمی، فولادسازی و صنایع معدنی براساس قیمت رقابتی و به صورت توافقی به بازار تزریق می گردد، بهره مند می گردد.

مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران ادامه داد:حجم قابل توجهی صنایع مانند صنایع دارویی، بهداشتی و خودرو از سوی بانک مرکزی تأمین اعتبار شد و تسهیلات از بانک مرکزی در اختیار فراوریکنندگان نهاده شد.

معظمی در سرانجام اظهار کرد: در جلسه کارگروه برطرف موانع فراوری هرمزگان مشکلات شرکت های کشتیرانی و نفت کش و مسائل صنعت دریایی آنالیز شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 108

به "هیچ مشکلی در تأمین مواد اولیه استراتژیک نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیچ مشکلی در تأمین مواد اولیه استراتژیک نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید