نگاهی به دربی های پایتخت با قضاوت علیرضا فغانی

به گزارش سبزوار امروز، داور بین المللی فوتبال کشورمان برای ششمین بار به عنوان داور در دربی پایتخت حضور خواهد داشت.

نگاهی به دربی های پایتخت با قضاوت علیرضا فغانی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، با تصمیم کمیته داوران فدراسیون فوتبال، علیرضا فغانی داور بین المللی کشورمان، قضاوت هشتاد و هشتمین دربی پایتخت را برعهده خواهد داشت. فغانی دربی برگشت فصل گذشته را هم قضاوت کرد. رکورددار قضاوت در دربی محسن ترکی است که 7 بار این مسابقه را سوت زده است.

دربی 88 که ساعت 18:30 روز پنجشنبه 5 مهر در استادیوم آزادی برگزار می گردد، ششمین دربی داور بین المللی کشورمان خواهد بود. او دو بار هم به عنوان داور چهارم حضور داشته و در مجموع برای هشتمین بار است که در دربی پایتخت حضور پیدا می نماید. در دیدارهایی که فغانی داور بوده، استقلال 2 بار و پرسپولیس یک بار برده اند و سایر بازی ها مساوی گردیده است. علیرضا فغانی: کاش داور دیگری دربی 88 را سوت می زد

بازی هایی که فغانی به عنوان داور وسط حضور داشته به توضیح زیر است:

دربی 74: فغانی اولین بار دربی 74 را قضاوت کرد، دیدار خاطره انگیز برای پرسپولیسی ها که توانستند با گل های ایمون زائد در 10 دقیقه سرانجامی و 10 نفره، شکست 2 بر صفر را با پیروزی 3 بر 2 عوض نمایند. فغانی در این دیدار، مرحوم مهرداد اولادی را اخراج کرد. سرمربی استقلال پرویز مظلومی بود و راهنمایی پرسپولیس را مصطفی دنیزلی برعهده داشت.

دربی 77: 15 شهریور سال 92، گلی نداشت و بازی با تساوی به سرانجام رسید. امیر قلعه نویی روی نیمکت استقلال حضور داشت و روی نیمکت پرسپولیس علی دایی نشسته بود.

دربی 83: سومین قضاوت فغانی 29 شهریور سال 95 بود. در دربی رفت لیگ شانزدهم، استقلال با علیرضا منصوریان به مصاف پرسپولیسِ برانکو رفت و این دیدار هم نه گلی داشت و نه برنده ای.

دربی 84: در دیدار برگشت دو تیم، استقلال 3 بر 2 با راهنمایی منصوریان، پرسپولیس را شکست داد. در اواخر بازی، فغانی با کارت قرمز، مهدی رحمتی را به دلیل درگیری با سیدجلال حسینی اخراج کرد تا با توجه به انجام سه تعویض استقلال، سید مجید حسینی درون دروازه قرار بگیرد.

دربی 86: در این دیدار، وینفرد شفر روی نیمکت استقلال نشسته بود و آبی پوشان با گل وریا غفوری موفق به شکست پرسپولیس شدند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 181

به "نگاهی به دربی های پایتخت با قضاوت علیرضا فغانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به دربی های پایتخت با قضاوت علیرضا فغانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید