آشنایی با پل های تایلند

به گزارش سبزوار امروز، تایلند پر از جاذبه های گردشگری است اما تصورش را هم نمیتوانید بکنید پل هایش هم جز این جاذبه ها به شمار میرود پل هایی که نامشان را هم نشنیده بودید.

آشنایی با پل های تایلند

تایلند یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری دنیاست و مثل پلی میان کشورهای غربی و دیگر کشورهای آسیای جنوب شرقی است. در اینجا به غیر از تماشای فرهنگ های متنوع و منحصربفرد و همینطور طبیعت زیبا، سازه ها و بناها زیبایی هم وجود دارد که جذابیت تور تایلند را دو چندان کره اند. ما را همراهی کنید تا تعدادی از معروف ترین پل های تایلند که ارزش دیدن دارند را به شما معرفی کنیم.

پل پیاده روی Chong Nonsi

ز: ایستگاه Chong Nonsi. این ایستگاه که در منطقه تجاری مرکزی قرار دارد در احاطه ساختمان های بلند و مدرن تجاری ست و نسبت به دیگر ایستگاه ها هم تمیزتر به  نظر می رسد.  چیزی که این ایستگاه را برجسته کرده یک پل پیاده روی است که ایستگاه قطار را به بی آر تی وصل می کند. این پل 30 متر طول و 20 متر عرض دارد و به خصوص در شب جذاب تر به نظر می رسد.

پل روی رودخانه Kwai

در نگاه اول پلی که بر روی رودخانه Kwai کشیده شده به شکل جاذبه ای شلوغ به نظر می رسد. افراد زیادی در کنار این پل منتظر هستند تا همین که قطار رد شد به روی یکی از زیباترین و معروف ترین پل های تایلند بروند و در حالی که رودخانه در پس زمینه عکس شان قرار دارد سلفی های جذاب بیندازند. شاید بخواهید کمی درباره تاریخچه این پل بدانید تا بازدید از آن برایتان جذاب تر باشد. در سال 1942 ژاپنی ها تصمیم گرفتند تا خط راه آهنی بسازند که تایلند را به میانمار وصل کند. این ریل را هم به نام ریل مرگ و هم به نام ریل تایلند - میانمار می شناسند. از آنجایی که این راه آهن باید در میان جنگل های انبوه استوایی درست می شد برای ساخت آن 5 سال زمان نیاز بود اما ژاپنی ها این زمان را بسیار زیاد می دانستند برای همین زندانیان جنگ و کارگرهای زیادی را به این محل آوردند تا پل هر چه سریع تر درست شود. این راه آهن در عرض 16 ماه ساخته شد و پل این رودخانه اولین جایی بود که توسط زندانیان جنگ ساخته شد. برای ساخت این راه آهن حدود 12 هزار زندانی جنگ و 90 هزار کارگر از بین رفتند اما این پل و این ریل راه آهن امروز همچنان استفاده می شود.

پل رامای هشتم (Rama VIII Bridge)

این پل از نمادهای این منطقه از تایلند به شمار می رود و از روی بسیاری از ساختان های بلند بانکوک دیده می شود. تماشای انعکاس پل بر روی رودخانه «چائو فرایا» چشم انداز جذابی را به وجود می آورد که هر رهگذری را واداربه تماشا می کند. اگر به تایلند رفته اید حتما از این پل دیدن کنید چون فقط با تماشای آن از نزدیک است که به جاذبه باورنکردنی این پل پی می برید. این پل بزرگ که 475 متر طول دارد در سال 2002 افتتاح شد و یکی از بزرگ ترین پل های کابلی نامتقارن دنیاست. بهترین زمان برای دیدن پل در هنگام غروب خورشید است وقتی که پل در میان نورهای نارنجی خورشید و رودخانه می درخشد.

پل یادبود پای (Memorial Bridge of Pai)

پای شهری عجیب در شمال تایلند است که بیتشر کوله گردان به آن می روند تا در مسیرهای بکرش طبیعت گردی کنند. با توجه به طبیعت بکر و هاستل های ارزان قیمت زیادی که در اطراف شهر وجود دارد اینجا یکی از بهترین محل های تایلند برای کوله گردی است. با اینکه پل یادبود پای پربازدید ترین جاذبه این شهر نیست اما مطمئنا تاریخی ترین جاذبه این مکان است. این پل به اسم پل یاد بود جنگ جهانی دوم پای هم شناخته می شود چون در مدت جنگ جهانی دوم برای خدمات دادن به سربازان ژاپنی ساخته شد. قدمت این پل هم مثل پل رودخانه kwai به سال 1942 برمی گردد.

بزرگراه بانگ نا (Bang Na Expressway)

وقتی درباره پل ها حرف می زنیم اندازه آن ها یکی از جنبه های مهم است که به خوبی ظاهر آن را برایمان توصیف می کند. بزرگراه «بانگ نا» نه فقط طولانی ترین پل تایلند که طولانی ترین پل دنیاست. برای ساخت این پل که 54 کیلومتر طول و 6 باند مختلف دارد 1 میلیارد دلار هزینه شده است. برخلاف بیشتر پل ها که بر روی آب و رودخانه ساخته شده اند این پل بر روی اتوبان است. با اینکه شاید فکر کنید این پل به خاطر زیبایی شهر ساخته شده اما هدف اصلی ساختش  بهتر شدن خدمات حمل و نقل در شهر بوده است.

پل تایلند- لائوس

بر روی رودخانه مکونگ که در شمال شرقی تایلند قرار دارد پلی بزرگ کشیده شده که با 1170 متر طول همانطور که از اسمش معلوم است تایلند را به لائوس وصل می کند و یکی از دو پل مهم برای اتصال این دو کشور آسیای جنوب شرقی است. این پل در سال 1994 افتاح شد و از آن زمان محل رفت و آمد بین این دو کشور شده است هر چند که بعدها در سال 2007 پل دیگری هم برای این دو کشور ساخته شد.

پل ساراسین (Sarasin Bridge)

تشنگان ساحل در مسیر رسیدن به جزیره پوکت چشمشان به یکی از زیباترین پل های تایلند می افتد. البته فقط آن هایی که از مسیر جاده ای به این جزیره می روند شانس گذشتن از روی این پل را دارند چون برای رسیدن به پوکت باید از این پل حیرت آور عبور کنند. این پل در واقع پوکت را به استان «پهانگ نگا» وصل می کند و تا قبل از درست شدن آن در سال 1967 گردشگران برای رسیدن به پوکت باید فقط از قایق استفاده می کردند. البته تعداد گردشگران این جزیره در سال های اخیر به حدی افزایش پیدا کرده که در سال 2011 پل دیگری برای رسیدن به این جزیره ساخته شد. بااین حال پل ساراسین با پیاده رو و چشم اندازهای خیره کننده اش همچنان یکی از محبوب ترین جاذبه های جنوب تایلند است.

انتشار: 25 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 330

به "آشنایی با پل های تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با پل های تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید