معافیت برخی محصولات اپل از قانون افزایش تعرفه واردات چین به آمریکا

به گزارش سبزوار امروز، گزارش های جدید نشان می دهد که برخی از محصولات اپل مشمول قانون افزایش تعرفه واردات چین به آمریکا نخواهند شد.

معافیت برخی محصولات اپل از قانون افزایش تعرفه واردات چین به آمریکا

به گزارش خبرنگاران، به نقل از وب سایت phonearena، بعد از آنکه رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به بهانه حمایت از محصولات آمریکایی و فراوری داخلی این کشور، دستور قانون تعرفه واردات کالاهای خارجی اعم از محصولات چینی را داد، حالا بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران بازار تکنولوژی معتقدند که این امر می تواند تاثیرات منفی و مخرب بسیاری برروی محصولات آمریکایی بگذارد که تاکنون در خاک کشور چین فراوری می شدند.

بسیاری از شرکت های بزرگ آمریکایی به منظور کاهش هزینه های نهایی و افزایش سودآوری، کارخانه های خود را به شهرهای مختلف چین منتقل نموده بودند و میلیون ها کالای فراوریی خود را در این کشور به فراوری و فروش می رساندند.

با توجه به آنکه بسیاری از شرکت ها و غول های تکنولوژی آمریکایی در چین کارخانه دارند و یا با بسیاری از شرکت های چینی برای فراوری و تامین قطعات مورد نیازشان قرارداد همکاری دارند، بنابراین افزایش تعرفه وارداتی که سران این دو کشور برای همدیگر وضع نموده اند، می تواند تبعات منفی و مخربی را برای اقتصاد آمریکا و چین به همراه داشته باشد.

شرکت آمریکایی اپل برای چندمین بار متوالی به دولت آمریکا و قانون گذاران این کشور به طور جدی هشدار داده است که قیمت نهایی و تمام گردیده محصولات این کمپانی نظیر گوشی های آیفون، تبلت های آی پد، ساعت هوشمند اپل واچ و آی پاد به شدت افزایش پیدا خواهد نمود و این درنهایت تنها به ضرر کاربران و فراوریکنندگان آمریکایی تمام خواهد شد.

پس از تقاضا و هشدارهای اپل که جوابیه ترامپ مبنی بر خروج کارخانه از خاک چین و انتقال آن ها به خاک ایالات متحده را به دنبال داشت، حالا بلومبرگ با انتشار فهرستی جدید گزارش داده است که برخی از محصولات اپل اعم از ساعت هوشمند اپل واچ، قلم اپل پنسل، اسپیکرهای هوشمند هوم پاد، گوشی های هندزفری ایرپاد، شارژر، کابل، آدابتور شارژ و برخی دیگر از مچ بند و گجت های هوشمند مشمول قانون افزایش تعرفه واردات از چین به آمریکا که توسط دولت ترامپ برروی تمامی محصولات فراوریگردیده در خاک چین و سپس انتقال و واردات آن به ایالت متحده وضع گردیده است، نخواهد شد.

این تعرفه های وارداتی از چین که با افزایش 25 درصدی روبرو گردیده است، بدون شک برروی میزان فروش محصولات اپل تاثیر قابل ملاحظه ای ایجاد نموده که درنهایت، قربانی اصلی جنگ تجاری میان ایالات متحده آمریکا و چین، کاربران محصولات تکنولوژی و شرکت های فراوریکننده آنها خواهند بود.

اپل هم به عنوان یکی از بزرگ ترین شرکت های فعال در حوزه فناوری در ایالات متحده آمریکا چندین بار متوالی از دولت ترامپ درخواست معافیت از قانون افزایش تعرفه های وارداتی را فرستاده و هشدار داده بود علاوه بر متضرر شدن شرکت های فعال در این حوزه، بسیاری از مصرف کنندگان نهایی و کاربران محصولاتی نظیر گوشی های هوشمند، تبلت، رایانه و لوازم جانبی، قربانی اصلی این جنگ تجاری و کشمکش میان آمریکا و چین به شمار خواهند آمد.

البته این گزارش در حالی منتشر گردیده است که هنوز هیچ منبع رسمی نظیر شرکت اپل یا دولت ترامپ صحت آن را تایید ننموده است.

با تور چین ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 دی 1397 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 172

به "معافیت برخی محصولات اپل از قانون افزایش تعرفه واردات چین به آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معافیت برخی محصولات اپل از قانون افزایش تعرفه واردات چین به آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید