دیدار از مجسمه بودای بزرگ در تور پوکت

به گزارش سبزوار امروز، اگر در تور تایلند سری به پوکت میزنید مجسمه بودای بزرگ را نیز از نظر بگذرانید این مجسمه بزرگ نماد امید مردم پوکت است و احترام فراوانی برای ان قائل هستند.

دیدار از مجسمه بودای بزرگ در تور پوکت

مجسمه بودای بزرگ پوکت یکی از مهم‌ترین و ارزشمندترین جاذبه هاست که باید در تور پوکت ببینید. این تندیس عظیم‌الجثه به ارتفاع 45 متر که بر فراز تپه‌های ناکِرد (Nakkerd Hills) در منطقه‌ای میان چالانگ (Chalong) و کاتا (Kata) قرار دارد، از دور دست‌ها نیز به راحتی قابل مشاهده است.

از این مکان بسیار بلند و مرتفع، بهترین چشم‌انداز 360 درجه این جزیره و نیز چشم‌انداز وسیعی از شهر پوکت، کاتا، سواحل کارون (Karon beaches)، خلیج چالانگ و بخش‌های دیگر پیش روی بازدیدکنندگان قرار دارد. این مجسمه بزرگ و مناطق اطراف آن که به راحتی می‌توان از طریق جاده اصلی 6 کیلومتری شهر پوکت به آن دسترسی داشت، یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این جزیره به حساب می‌آید.

بودای بزرگ در پوکت

به محل اصلی قرارگیری این تندیس عظیم الجثه که نزدیک شوید، محیط بسیار آرامش‌بخشی را در اطراف خود مشاهده خواهید کرد که تنها صدایی که در آن شنیده می‌شود، صدای زنگ ناقوس‌های کوچک، آوای پرچم‌های زرد رنگ آیین بودایی که دسته جمعی در باد حرکت می‌کنند و همچنین آوای موسیقی دارما (dharma) است که با صدای آرامی در این فضا در حال پخش است.

این مجسمه بودا که در میان مردم تایلندی به نام کامل فِرا پوتامینگ‌مونکل آکِناکیری بودا (Phra Puttamingmongkol Akenakkiri Buddha) شناخته می‌شود، در قسمت پایه خود، 25 متر عرض دارد. تمام قسمت‌های بدنه این تندیس از بتن مسلح با لایه‌هایی از سنگ مرمر یشم سفید رنگ برمه ساخته شده است که در زیر نور خورشید به زیبایی می‌درخشد؛ چنین درخششی موجب شده است تا این مجسمه ارزشمند به یک نماد امید تبدیل شود. تماشای نمای این مجسمه و چشم‌انداز اطراف آن تجربه بسیار لذت‌بخش و هیجان‌انگیزی خواهد بود.

یک مجسمه بودای کوچکتر نیز در نزدیکی این تندیس بزرگ قرار دارد که تمام سطح آن به رنگ طلایی است اما در حقیقت بدنه اصلی آن از جنس فلز برنج ساخته شده است.

نوشته‌های فراوانی بر روی هزاران آجر و کاشی سفید و مرمری به کار رفته در ساخت این تندیس، نوشته شده است. در شرایط مساعد، روزانه بیش از هزار نفر از این مکان بازدید می‌کنند که بسیاری از آن‌ها برای حفظ و نوشتن پیام‌هایی با مضمون خوشبختی و یا پیام‌هایی به یاد درگذشتگان مورد علاقه خود بر روی محل‌های مشخصی پول پرداخت می‌کنند.

تمام بودجه‌ی مورد نیاز برای این ساختار عظیم از همین کمک‌های مالی تأمین می‌شود. سوپورن وانیچکول (Suporn Wanichkul)، رئیس بنیاد ساخت و ساز این پروژه اینطور می‌گوید: «این مجموعه پروژه عظیمی است که به سرمایه بسیاری نیز نیازمند است. اما تاکنون به خوبی توانسته‌ایم هزینه‌ها را مدیریت کنیم. من همواره از حجم کمک‌های دریافتی از سوی اشخاصی که از ساخت این پروژه اطلاع دارند، شگفت‌زده می‌شوم. به نظر می‌رسد که همه این افراد می‌خواهند نقشی در ساخت و ساز این مجموعه داشته باشند».

صندوق‌های کمک‌های مالی

در نزدیکی پایه مجسمه بودای بزرگ، سالن مخصوصی وجود دارد که روند پیشرفت این پروژه، برخی از تعلیمات آیین بودایی و تعداد زیادی صندوق کمک‌های مالی در آن به چشم می‌خورد. از نظر برخی از بازدیدکنندگان، این صندوق‌های کمک‌های مالی که به منزله درخواست مداوم پول نقد از بازدیدکنندگان است، منظره واقعاً ناخوشایندی است و وجود چنین چیزی شایسته این مکان مقدس نخواهد بود.

اما چه بازدیدکنندگان از این مسئله رضایت داشته باشند و چه نه، تأمین بودجه این مجموعه به کمک‌های مردمی وابسته است. این مجموعه به عنوان محبوب‌ترین جاذبه گردشگری شهر پوکت و نیز وجود علائم جاده‌ای که افراد را به سمت این محل رهسپار می‌کند، بدون شک موجب می‌شود که کمک‌های مالی بسیاری از این صندوق‌ها گردآوری ‌شود. البته این بدان معنا نیز هست که این محل یکی از پر رفت‌وآمدترین جاذبه‌های گردشگری پوکت محسوب می‌شود که همواره جمعیت بسیار زیادی را به خود جذب می‌کند.

دانستی‌های کاربردی مجسمه بودای بزرگ در تور پوکت

هنگام بازدید از این جاذبه گردشگری از پوشیدن لباس‌های ساحلی، دامن کوتاه و تی‌شرت‌های حاوی متون و یا تصاویر نامناسب خودداری کنید. چنانچه تصور می‌کنید پوشش شما مناسب این محل نمی‌باشد، می‌توانید یک سارونگ (sarong: نوعی دامن سنتی که در مناطق وسیعی از آسیا و شاخ آفریقا مورد استفاده قرار می گیرد) درخواست کنید و بدن خود را با آن بپوشانید. استفاده از این دامن سنتی کاملاً رایگان بوده و شما می‌توانید آن را از مرکز این مجموعه دریافت کنید.

رستوران ناکِرد سی ویو (Nakkerd Sea View) در نزدیکی محل مجسمه بودای بزرگ قرار دارد. این رستوران با برخورداری از یک فضای زیبا و آرامش‌بخش، محل مناسبی است که افراد می‌توانند پس از بازدید از این مجموعه در این رستوران به استراحت بپردازند. غذاهای این رستوران هم از طعم خوبی برخوردار بوده و هم قیمت مناسبی دارند. علاوه بر این، رستوران ناکِرد سی ویو از چشم‌انداز فوق‌العاده زیبایی نیز برخوردار است.

جاده‌ای که به سمت تپه‌های ناکِرد منتهی می‌شود، در وضعیت خوبی قرار دارد، بیشتر قسمت‌های این جاده به تازگی ساخته شده است، اما با این حال جاده پرپیچ و خمی به حساب می‌آید و در طی راه آن نیز چند مسیر پرشیب به چشم می‌خورد. برخی از گردشگران جوان نیز علیرغم اینکه به خوبی می‌دانند پیاده‌روی در مسیر این جاده بیش از یک ساعت زمان می‌برد، اما با این حال تمایل دارند پیاده‌ در مسیر این جاده به راه افتاده و خود را به بالاترین بخش این تپه‌ها برسانند.

ساعات بازگشایی مجموعه بودای بزرگ: از ساعت 8.00 صبح تا 19.30 بعدازظهر

اگر قصد دارید غروب زیبای خورشید را بر فراز یکی از بهترین مکان‌های تایلند تماشا کنید، بهتر است تا قبل از ساعت 18.30 دقیقه در این محل حضور داشته باشید.

نحوه دسترسی: جاده‌ای که به سمت مجموعه گردشگری بودای بزرگ منتهی می‌شود، در خروجی شرقی جاده چائو فا (Chao Fa Road East) و در نزدیکی چالانگ قرار دارد. علامت‌های قرمز و سفید رنگ بسیاری در این جاده وجود دارد که رانندگان را به محل اصلی این مجموعه هدایت می‌کند. این علائم را دنبال کنید و مطمئن باشید که به راحتی به این محل خواهید رسید.

انتشار: 25 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 315

به "دیدار از مجسمه بودای بزرگ در تور پوکت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدار از مجسمه بودای بزرگ در تور پوکت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید