فعالیت 27 صندلی عرضه دام زنده در تهران برای عید قربان

به گزارش سبزوار امروز، معاون بهره برداری و بهداشت سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران از فعالیت 27 صندلی عرضه دام زنده در سطح شهر تهران برای عید سعید قربان اطلاع داد.

فعالیت 27 صندلی عرضه دام زنده در تهران برای عید قربان

به گزارش خبرنگاران، علی عفتی در حاشیه بازدید خبرنگاران از مرکز عرضه دام زنده در منطقه 2 تهران در جمع خبرنگاران گفت: نزدیک به 20 سال است که شهرداری برای پاسخگویی به احتیاج شهروندان مراکز موقت عرضه دام زنده در سطح شهر تهران را برپا می نماید.

وی اضافه نمود: سال جاری نیز 27 صندلی در سطح مناطق شهر تهران برای روز عید قربان به ارائه خدمات به شهروندان می پردازند و همچنین 17 صندلی خیریه نیز با کمک سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار تجهیز می گردد و بحث های بهداشتی این مراکز نیز توسط این سازمان انجام خواهد شد.

عفتی ادامه داد: پراکندگی دام در سطح شهر آسیب های محیط زیستی و انتشار بیماری های مشترک میان دام و انسان را به دنبال خواهد داشت. لذا لازم است برای حفظ سلامتی جامعه در مکانی بهداشتی و زیر نظر دامپزشک ذبح دام ها انجام گردد.

وی تاکید نمود: نزدیک به 500 گروه ذابح در مراکز عرضه دام زنده شهر تهران حضور خواهند داشت و دام ها در ابتدا به آغل های این مناطق منتقل می شوند و مردم پس از خرید دام خود از سلامت دام مورد نظر پس از معاینات دامپزشک مطمئن خواهند شد. در این مرحله کسانی که مایل باشند می توانند دام را به خانه ببرند یا ذبح آنها در همین مراکز انجام گردد که ما درخواست می کنیم که حتما ذبح در همین مراکز انجام گردد چرا که برخی بیماری ها با معاینه لاشه که در این مراکز انجام می گردد قابل تشخیص است.

معاون سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران با اشاره به اینکه موضوع وجود بیماری های مشترک میان انسان و دام و همچنین آلودگی های زیست محیطی موضوع بسیار پر اهمیتی است اضافه نمود: هر دام حدود 30 درصد ضایعات به همراه دارد که باعث ایجاد معضلات محیط زیستی بسیاری خواهد بود. لذا از همه شهروندان درخواست می کنیم که دام خود را در همین مراکز ذبح نمایند تا لاشه آن مورد معاینه دامپزشک قرار گیرد. بی تردید هر قسمت از لاشه به هر دلیلی ضبط گردد غرامت آن به شهروندان پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به گرمی هوا تمام کوشش خود را کردیم تا پروسه کشتار دام ها در کوتاهترین زمان ممکن انجام گردد تا مردم زمان کمتری را معطل شوند اما باید به این موضوع توجه داشته باشیم که در بهترین کشتارگاه ها که به صورت مکانیزه عمل می نمایند در یک شیفت در بهترین حالت حدود 3000 کشتار انجام می گردد. با توجه به شرایط مراکز موقت ما قطعا مراحل پروسه خرید شهروندان، کمی زمان بر خواهد بود.

وی در خصوص زمان فعالیت این مراکز نیز گفت: از صبح روز فردا همزمان با روز عرفه از ساعت 9 صبح تا 9 شب این مراکز فعالیت خواهند داشت و سه مرکز عرضه دام زنده به صورت دائم در سه منطقه 4، 18 و 15 در این دو روز به صورت شبانه روزی فعالیت خواهند کرد تا بهترین خدمات به شهروندان ارائه گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 90

به "فعالیت 27 صندلی عرضه دام زنده در تهران برای عید قربان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فعالیت 27 صندلی عرضه دام زنده در تهران برای عید قربان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید