غذاهای مالزی در خیابان جالان آلور کوالالامپور

به گزارش سبزوار امروز، بسیاری از تورهایی که برای مالزی و کوالالامپور برگزار می شوند، مسافران خود را به دیدن و تماشای جاذبه ای معروف به نام خیابان جالان آلور کوالالامپور می برند. کوالالامپور شهری است که به سرعت بزرگ شده و رو به رشد است. معماری سنتی در این شهر کم کم در حال ناپدید شدن است و راه را برای ظهور ساختمان های بزرگ آینده و مراکز خرید عظیم هموار می سازد. با این حال زمانی که خورشید غروب می نماید، همه این حال و هوا تغییر می نماید و زندگی اصلی و اولیه مردم مالزی در این بخش خود را نمایان می نماید. خیابان جالان آلور کوالالامپور Jalan Alor با انواع غذاهای خیابانی مکانی شلوغ می گردد و همه برای ادامه زندگی و البته انرژی دریافت به آنجا می آیند. مکان و خیابانی که نه تنها پر انرژی و پر عطر و بوست بلکه خستگی یک روز کار روزانه را از شما می رهاند. خبرنگاران برای افرادی که عاشق امتحان کردن غذاهای جدید و البته ارزان هستند، رفتن به خیابان جالان آلور کوالالامپور را در تور مالزی پیشنهاد می دهد. خیابانی که رستوران ها، مغازه ها، دکه ها و جمعیت بسیاری در آن و در طول شب دیده می شوند.

غذاهای مالزی در خیابان جالان آلور کوالالامپور

چرا این خیابان پر هوادار است؟

بوی دود غذاهای سرخ کردنی و جذاب در هوا پر می گردد. بویی که از ساعات بعد از ظهر آغاز شده و تا پاسی از شب ادامه دارد. این بو هر رهگذری را به سمت خیابان آلور کوالالامپور می کشد و ناخودآگاه گشنه می کند. حتی اگر گشنه باشید، با وجود بوهای مطبوعی که در اینجا به مشامتان می رسد دوباره به سراغ سفارش غذا می روید. جدای از انواع غذاها، انواع نوشیدنی هم یافت می گردد. در این خیابان می توانید انواع غذاهای عجیب و غریب مالزیایی را پیدا کنید. حتی غذاهایی که در دیگر نقاط و شهرهای مالزی وجود ندارد و تنها در این خیابان یافت می شوند.

خیابان جالان آلور کوالالامپور با داشتن و سرو انواع غذاهای خیابانی مالزی نفس می کشد و بهترین مکان برای گشت و گذارهای شبانه است. هنگامی که از سفر و بازدید جاذبه های درون شهر خسته شده اید، در بعد از ظهر به این خیابان بیایید. اکنون زمان دیدن عجایب غذاهاست. خستگی گردش روزانه را در اینجا از تن خود بیرون کنید. غذاهای مختلفی را سفارش دهید و انرژی بگیرید. حتی غذاهایی که برای ذائقه های ما ایرانی ها مناسب است را در این خیابان پیدا خواهید نمود.

انواع غذاهای سوخاری شده همانند مرغ سوخاری، بال سوخاری، قارچ سوخاری، انواع میگو سوخاری و غیره می توانند تجربه شما را در این خیابان شبانه کوالالامپور تکمیل نمایند.

تجربه فضایی متفاوت در خیابان جالان آلور کوالالامپور

پس از اینکه از زرق و برق کوالالامپور خسته شدید، می توانید وارد این یابان شوید. خیابان جالان آلور کوالالامپور هیچ گونه زرق و برقی ندارد. اینجا خبری از لوکس بودن یا گران بودن نیست. در واقع انتظار خود را باید در مورد ظاره اینجا پایین بیاورید. اینجا خبری از میزهای شیشه ای یا جایگاه های راحت و نرم نیست. تمام وسایل از پلاستیک هستند. تمام میزها، تمام جایگاه ها، تمام ظروف و خلاصه تمام وسایل پلاستیکی هستند اما در کنار آن ها و بدون هیچ گونه تکلفی بهترین غذاهای خیابانی مالزی وجود دارند.

مردم به راحتی و به دور از تکلف بر روی جایگاه های پلاستیکی و در پشت میزهای پلاستیکی ساده می نشینند و غذاهای خود را که سفارش داده اند، می خورند. اینجا مردم بسیار شاد هستند. با این حال شما هیچ کالا و خدمات فانتزی و یا تزئینی را پیدا نمی کنید. همه لوازم کاربردی و البته پلاستیکی هستند. می توانید مردم و جمعیت بسیاری را تماشا کنید که با لذت در حال خوردن غذاهای مورد علاقه شان هستند. اگر به دنیال بهترین غذاهای خیابانی مالزی هستید باید به خیابان جالان آلور کوالالامپور بروید.

این خیابان به سادگی رابطه شهر کوالالامپور و مردم آن را با غذا نشان می دهد. شاید غذاهای خود را در این خیابان در ظروف پلاستیکی بگیرید اما بدانید که ارزان ترین قیمت را برای این غذاها می پردازید. غذاهایی که هر چند خوشمزه و پر رنگ و لعاب هستند اما شما را برای یک روز دیگر و پر جنب و جوش آماده می نمایند. می توانید برای فردا و بازدید دوباره ساختمان های شیشه ای و براق خود را آماده کنید.

این خیابان، مکانی است که فرهنگ غذایی قابل توجهی را در کوالالامپور به ارمغان می آورد: فرهنگی ساده اما خوشمزه و بی ادعا که ارائه دهنده هوس برانگیز ترین و اشتها برانگیزترین غذاهای سرخ کردنی، بخار پز و البته خیلی ارزان است. در حالی که کوالالامپور پر از آسمان خراش های خیره نماینده است، قابل توجه ترین دارایی آن را می توان در این خیابان یافت. دارایی با نام غذا که هر گرسنه ای را به سمت خود جذب می کند.

بازار شبانه غذاهای خیابانی جالان آلور کوالالامپور کجاست؟

بازار شبانه و خیابان جالان آور کوالالامپور در منطقه بوکیت بینتانگ (the Bukit Bintang area) واقع شده است. این خیابان یکی از مناطق توریستی و پر گردشگر کوالالامپور است که عمدتا به خاطر فروشگاه ها و مغازه هایش مشهور است.

می توان ابتدا در این منطقه به خرید سوغاتی رفت و سپس وارد خیابان جالان آلور کوالالامپور شد تا خود را سیر نمود. یکی از خوبی های این منطقه نزدیکی آن به مراکز خرید و فروشگاه هایی همانند پاویلیون مال (the Pavilion Mall) و میدان معروف برجایا تایمز (Berjaya Times Square) است.

می توانید به دیدن میدان برجایا تایمز کوالالامپور بروید. حتی اگر عاشق خرید هستید، مرکز خرید پاویلیون یکی از بهترین مراکز خریدی است که می تواند حتی تمام روز شما را پر نماید. در این مکان های جذاب این شهر می توانید جاذبه های گردشگری و تفریحی بسیاری همانند کافه ها و سرگرمی های متنوع را پیدا کنید. این تفریحات و ماجراجویی ها شما را می تواند برای کل روز مشغول نگه دارد.

نحوه دسترسی به منطقه

اگر با تور مالزی همراه نیستید و به تنهایی می خواهید خود را به خیابان جالان آلور کوالالامپور برسانید، از 3 روش می توانید بهره ببرید. هر چند که داشتن راهنما و ترانسفر در تورهای گردشگری بسیار آسان بوده و حمل و نقل شما را راحت تر می کند!

برای رفتن به این خیابان و مراکز خرید نزدیکش، به راحتی تاکسی را صدا بزنید و از راننده بخواهید که شما را به این خیابان برساند. اگر بخواهید با وسایل حمل و نقل عمومی به این خیابان بروید، می توانید سوار مترو یا قطارهای هوایی مالزی و شهر کوالالامپور شوید. اگر می خواهید سوار قطار شوید، باید قطارهایی را که به سمت ایستگاه مترو جالان بینتانگ (Jalan BintangSubway Statio) می روند را سوار شوید. همچنین اگر می خواهید که با قطارهای هوایی بروید، باید خود را به ایستگاه ایر-آسیا بوکیت بینتانگ (Air-Asia Bukit Bintang station) برسانید.

از ایستگاه های محلی، به راحتی می توانید خود را تنها با کمی پیاده روی به بازار شبانه در خیابان جالان آلور کوالالامپور برسانید. اگر فکر می کنید که از ایستگاه های مترو قطار تا رسیدن به خیابان ممکن است که راه خود را گم کنید، می توانید به سراغ گوشی هوشمند خود بروید. به راحتی و با استفاده از گوگل مپ می توانید راه پیاده روی خود را به سمت بازار شبانه غذاهای خیابانی کوالالامپور برسانید.

بهترین زمان برای رسیدن به خیابان جالان آلور کوالالامپور

اگر در طول روز در اطراف این خیابان بودید، هم می توانید به آن وارد شوید. برای صرف ناهار بعضی از مغازه ها را باز می یابید. مغازه هایی در طول روز به مشتریانی که در دیگر ساعات شبانه روز وارد این خیابان می شوند، خدمات رسانی می نمایند. اگر در طول روز در اطراف منطقه بوکیت بانتینگ بودید می توانید ناهار خود را با قیمتی ارزان در این خیابان خریداری کنید. همچنین اگر زودتر از ساعات شب وارد آن شدید، باز هم مغازه هایی را برای خرید غذاهای خیابانی مالزی پیدا خواهید نمود.

با این حال بهترین زمان برای ورود به خیابان جالان آلور کوالالامپور را می توان هنگام بعد از ظهر و پس از آن دانست. هنگامی که هوا رو به تاریکی می رود، خیل عظیمی از مردم برای صرف غذا وارد آن می شوند. تمام دکه های اسنک فروشی، مغازه ها و دکان ها باز می شوند. بوی غذاهای سرخ کردنی در آن می پیچد و جمعیت متعجب مردم و توریست ها، برایتان جذابیت بیشتری خواهد داشت.

همچنین تمام خیابان چراغانی شده و با نورهای رنگی تزئین و دیدنی می شوند. گروه های مختلف هنری در کنار خیابان می نشینند. موسیقی زنده خیابانی را می توانید گوش دهید. بسیاری از خواننده های محلی به همراه سازهای محلی این کشور، حال و هوای این منطقه را عوض می کند. برای صرف هر نوع غذایی می توانید به این خیابان بیایید. خیابان جالان آلور کوالالامپور برای تمام ذائقه ها و سلیقه ها غذایی را ارائه می دهد. تنها کافیست که از ابتدا تا انتهای این خیابان را قدم بزنید و به منوی مغازه ها نگاهی بیندازید. منوی مغازه ها، با جشن ها و مناسبت های روز تغییر می کند. غذاهای خوشمزه ای را که بوی بسیار اشتها آوری هم دارند، در این خیابان پیدا خواهید کرد. اگر می خواهید بیشتر با این غذاهای خیابانی آشنا شوید، می توانید مطلب مجله خبرنگاران را راجع به بهترین غذاهای خیابانی مالزی بخوانید.

منبع: الی گشت
انتشار: 7 اسفند 1397 بروزرسانی: 20 مرداد 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 230

به "غذاهای مالزی در خیابان جالان آلور کوالالامپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غذاهای مالزی در خیابان جالان آلور کوالالامپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید