شمار مسافران چهارمحال وبختیاری افزایش یافت، ورود 3000 گردشگر خارجی

به گزارش سبزوار امروز، خبرنگاران - گروه استان ها: استان چهارمحال و بختیاری در جنوب غربی کشور در ارتفاعات زاگرس قرار گرفته است. این استان دارای بیش از 250 جاذبه گردشگری شناخته گردیده و مطرح است که هر ساله مسافران و گردشگران بسیاری برای دیدن این جاذبه های گردشگری راهی این استان می شوند.

شمار مسافران چهارمحال وبختیاری افزایش یافت، ورود 3000 گردشگر خارجی

چهارمحال و بختیاری استانی کوهستانی است که هر شهرستان آن جاذبه های تاریخی و طبیعی فراوانی را در دل خود جای داده است که در این میان شهرستان کوهرنگ، شهرستان سامان و شهرستان بروجن از جذابیت بالایی برخوردار بوده و فصل بهار و تابستان فرصت بسیار خوبی برای مشاهده جاذبه های تاریخی و گردشگری این منطقه است.

این استان دارای رودخانه، جنگل، چشمه و آبشارهای فراوان، بناهای تاریخی، قبرستان های تاریخی، سیاه چادرهای عشایر و... است.

جاری بودن رودخانه های بزرگی همچون زاینده رود، کارون، بازفت، خرسان و... از ظرفیت های گردشگری این استان است که موجب ایجاد ظرفیت های گردشگری گردیده است.

گرم شدن بی سابقه هوا در بیشتر نقاط کشور در تابستان سالجاری، مسافران بسیاری این استان را به علت پایین بودن دمای هوا نسبت به سایر نقاط کشور مقصد گردشگری خود مشخص نموده اند.

هم اکنون مسافران بسیاری در نقاط مختلف این استان از جمله شهرکرد، بروجن، بلداجی، کوهرنگ اقامت نموده اند و از آب و هوای خنک و جاذبه های این استان لذت می برند.

ورود گردشگران به چهارمحال و بختیاری 8 درصد افزایش داشته است

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری در این زمینه گفت: ورود گردشگران به استان چهارمحال و بختیاری در سالجاری هشت درصد افزایش داشته است.

حیدر صادقی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود شش میلیون گردشگر به چهارمحال و بختیاری وارد گردیده اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل هشت درصد رشد نشان می دهد.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال بختیاری اضافه نمود: از مجموع گردشگران ورودی به چهارمحال و بختیاری 420 هزار نفر در این استان اقامت داشته اند.

صادقی توضیح داد: بیشترین گردشگران ورودی به چهارمحال و بختیاری از استان های اصفهان، تهران، خوزستان، البرز و یزد هستند.

وی توضیح داد: در سالجاری بیش از سه هزار گردشگر خارجی به چهارمحال و بختیاری سفر نموده اند.

معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال بختیاری عنوان نمود: ورود گردشگران خارجی به استان چهارمحال و بختیاری چهار درصد رشد داشته است.

رئیس اتحادیه هتل داران چهارمحال و بختیاری نیز در گفت و گو با خبرنگاران گفت: اقامت مسافران در چهارمحال و بختیاری افزایش داشته است.

فریدون رئیسی اضافه نمود: بیشترین مسافران داخلی و خارجی در شهرستان های کوهرنگ، بروجن، شهرکرد و سامان اقامت داشته اند.

وی گفت: در شهرستان کوهرنگ چهار هتل فعال در بخش اقامت مسافران و گردشگران فعالیت می نمایند.

رئیس اتحادیه هتل داران چهارمحال و بختیاری اعلام کرد: مسافران بسیاری از کشور های اروپایی در سالجاری به شهرستان کوهرنگ سفر نموده اند.

وی با اشاره به فعالیت 20 هتل و مهمانسرا در استان چهارمحال و بختیاری گفت: ظرفیت های تخت های هتل ها چهارمحال و بختیاری بیش از 800 تخت است.

در حال حاضر مسافران بسیاری در شهرهای شهرکرد(پارک معلم و پارک تهلیجان)، بروجن(منطقه گردشگری سیاسرد) و امامزاده حمزه بلداجی اقامت با چادر را انتخاب نموده اند و مسافران این مناطق بیشتر از سایر مناطق دیگر است.

یک مسافر خوزستانی که در پارک معلم شهرکرد اقامت نموده بود در گفت و گو با خبرنگاران گفت: امکانات این پارک جوابگوی مسافران و گردشگران نیست.

حسن امیری اعلام کرد: تعداد سرویس های بهداشتی و محل های شستشوی ظروف در این پارک بسیار کم است و جوابگوی احتیاج مسافران نیست.

وی اعلام کرد: افزایش خدمات گردشگری موجب رضایت مسافران در این شهر می گردد.

وی اعلام کرد: باید تمهیدات و خدمات بیشتری برای ارائه به مسافران در این منطقه در نظر گرفته گردد.

این مسافر خوزستانی در ادامه اعلام کرد: چهارمحال و بختیاری در تابستان آب و هوای خنکی دارد و مهمترین دلیل سفر به این استان بهره مندی از آب و هوای خنک و مشاهده جاذبه های گردشگری این شهرستان بوده است.

شهرستان سامان به علت خروشان بودن رودخانه زاینده رود و وجود پل های تاریخی و باغات گسترده میوه یکی از مهمترین مقصد های گردشگری مسافران در این استان به شمار می رود.

کمال اکبریان فرماندار شهرستان سامان در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به افزایش ورود مسافر و گردشگر به شهرستان سامان، گفت: افزایش ورود مسافر و گردشگر به شهرستان سامان موجب رونق بازار و افزایش درآمد مردم منطقه گردیده است.

وی افزد: بیشترین مسافران شهرستان سامان از پل تاریخی زمانخان بازدید نموده اند.

وی اعلام کرد: سطح آب رودخانه زاینده رود افزایش یافته و خروشان شدن این رودخانه موجب جذابیت و زیبایی رودخانه زاینده رود گردیده است.

فرماندار شهرستان سامان توضیح داد: خروجی آب از سد زاینده رود به مدت 10 روز افزایش یافته که موجب پر آب شدن رودخانه زاینده رود گردیده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 123

به "شمار مسافران چهارمحال وبختیاری افزایش یافت، ورود 3000 گردشگر خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار مسافران چهارمحال وبختیاری افزایش یافت، ورود 3000 گردشگر خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید