جزیره بدون دربی ایرانی

به گزارش سبزوار امروز، جام ملتهای آسیا از 5 ژانویه در امارات شروع می گردد و تا اول فوریه نیز ادامه خواهد داشت. سعید عزت اللهی و کریم انصاری فرد هم به این دلیل نمی توانند در بازی برگشت ناتینگهام فارست و ردینگ بازی نمایند.

جزیره بدون دربی ایرانی

به گزارش خبرنگاران ،امیر اسدی،سعید عزت اللهی یکی دو هفته قبل و بعد از اصرار به جدایی از روستوف، پیراهن ردینگ در چمپیونشیپ را پوشید. تیمی قدیمی و ریشه دار در حوالی لندن. باشگاهی که مربیگری اش بر عهده پل کلمنت 46 ساله است. سرمربی سابق سوانسی و دربی کانتی و دستیار کارلو آنجلوتی. ردینگ در جدول 24 تیمی چمپیونشیپ در رده بیست و چهارم ایستاده و به همین دلیل و برای پوشش نقطه ضعف خود در پست هافبک دفاعی، سعید عزت اللهی را جذب نموده. بازیکنی 21 ساله با سابقه بازی در لیگ های ایران و روسیه و البته انجام 27 بازی برای تیم ملی.

عزت اللهی در شرایطی، ردینگ را به عنوان تیم جدید خود انتخاب کرد که از باشگاه هایی نظیر استانداردلیژ و بروژ نیز پیشنهاد بازی دریافت کرد اما روستوف با این دو باشگاه به توافق نرسید. همین مسئله در کنار بازی برای ردینگ در چمپیونشیپ، دلایل اصلی حضور عزت اللهی در انگلیس بودند. هافبکی که در جام جهانی، دو بازی کم نقص برای تیم ملی انجام داد و البته مقابل ازبکستان هم ثابت کرد می تواند تا سال ها در خط هافبک ایران به میدان برود.

بعد از عزت اللهی، کریم انصاری فرد دومین بازیکن تیم ملی ایران است که پیراهن باشگاهی در چمپیونشیپ را پوشیده. مهاجمی که فصل قبل با 17 گل زده، رده دوم جدول بهترین گلزن های سوپرلیگ یونان را به دست آورد و البته در ترکیب تیم ملی نیز مقابل پرتغال، گل تساوی را وارد دروازه روی پاتریسیو کرد. کریم که از المپیاکوس جدا گردیده بود و البته گالاتسرای را نیز خواستار خود می دید، با ناتینگهام فارست به توافق رسید تا حضور در سطح دوم فوتبال باشگاهی در انگلیس را تجربه کند.

مربیگری ناتینگهام فارست را آیتور کارانکای اسپانیایی بر عهده دارد. او فصل قبل هم مربی اشکان دژاگه در این تیم بود اما نتوانست موفقیتی به دست بیاورد. ناتینگهام فارست از 6 بازی ابتدایی خود در فصل 2019-2018 ، 7 امتیاز کسب نموده و در رده چهاردهم جدول ایستاده. عنوانی که برای قهرمان سابق اروپا، نه جذاب است و نه امیدوارنماینده. همین مسئله باعث گردیده تا مدیران و کادر فنی ناتینگهام فارست، کریم انصاری فرد را جذب نمایند تا شاید بتوانند مشکل خط حمله خود را حل نمایند.

حضور سعید عزت اللهی و کریم انصاری فرد در چمپیونشیپ، برای ما ایرانی ها یک نقطه اتصال دارد. بازی رو در روی این دو در ترکیب ردینگ و ناتینگهام فارست. دیداری که حداقل این فصل از تماشای آن محروم خواهیم بود. بازی رفت دو تیم برگزار گردیده، هفته دوم و در زمین فارست. این بازی را ناتینگهام فارست با گل دقیقه 68 السودانی و با نتیجه یک بر صفر به سود خود تمام کرد.

بازی برگشت اما در هفته بیست و هفتم انجام می گردد. 12 ژانویه در استادیوم مودسکی و به میزبانی ردینگ. در این بازی نیز بازیکنان ایرانی غیبت خواهند داشت. جام ملتهای آسیا از 5 ژانویه در امارات شروع می گردد و تا اول فوریه نیز ادامه خواهد داشت. سعید عزت اللهی و کریم انصاری فرد هم دو بازیکن کلیدی تیم ملی ایران هستند که بعید است کی روش نام آنها را در فهرست نهایی خود قرار ندهد. به همین دلیل از حالا می توان پیش بینی کرد که ستاره های تیم ملی ایران، بازی ناتینگهام فارست مقابل ردینگ را از دست می دهند و در آن تاریخ حضور در اردوی تیم ملی و رقابت در جام ملتهای آسیا را تجربه خواهند کرد.

با توجه به اینکه فوتبال ایران نماینده ای در لیگ برتر ندارد تا مقابل علیرضا جهانبخش بازی کند، نباید انتظار تماشای دربی ایرانی ها را در جزیره داشته باشیم. اتفاقی که اگر رخ می داد می توانست حداقل برای یک هفته، یک بازی جداب و سراسر هیجان را به فوتبال دوستان ایرانی هدیه کند.

12

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 10 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 171

به "جزیره بدون دربی ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره بدون دربی ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید