جذب رسمی 1300 نیروی حق التدریس در دانشگاه فنی و حرفه ای

به گزارش سبزوار امروز، به گزارش خبرنگاران به نقل از دانشگاه فنی و حرفه ای، ابراهیم صالحی عمران با بیان اینکه 220 هزار دانشجو در 160 رشته تخصصی کاردانی و کارشناسی ناپیوسته در دانشگاه های فنی و حرفه ای سراسر کشور در حال تحصیل هستند، اضافه کرد: این دانشجویان در 173 دانشکده به صورت تکنسین و حرفه ای دروس فنی را فرا می گیرند.

جذب رسمی 1300 نیروی حق التدریس در دانشگاه فنی و حرفه ای

وی ادامه داد: هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه ای کشور تربیت نیروی تکنسین بوده و تربیت نیروی تکنسین در بین نیروهای مهارتی از صندلی ویژه ای برخوردار است و تکنسین و کارگر ماهر در بحث فراوری بسیار مؤثر هستند.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای از گرفتن مجوز افزایش رشته برای سال تحصیلی جدید اطلاع داد و گفت: 228 رشته کارشناسی ناپیوسته به رشته های این دانشگاه اضافه کرده می گردد.

وی با اشاره به جذب 150 نفر هیات علمی جدید در این دانشگاه، اضافه کرد: همچنین 1300 نیروی حق التدریس این دانشگاه به صورت رسمی جذب خواهند شد.

صالحی عمران با بیان اینکه به روزرسانی رشته های دانشگاه فنی و حرفه ای در دستور کار است، ادامه داد: در حال حاضر به روزرسانی رشته های دانشگاه فنی و حرفه ای در دستور کار قرار گرفته است و در این زمینه هیچ گونه عجله ای نداریم و سعی می گردد این اقدام بر اساس آمایش سرزمین انجام گردد.

وی اضافه کرد: دانشگاه فنی و حرفه ای یک دستگاه ماموریت گرا بوده و فعالیت این دانشگاه رابطه تنگاتنگی با مقوله اقتصاد در کشور دارد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه هدف این دانشگاه تربیت نیروی کارآفرین و خود اشتغال است، گفت: 100 درصد دانشجویان دانشگاه های فنی و حرفه ای وارد بازار کار می شوند.

صالحی عمران با اشاره به اینکه دانشگاه فنی و حرفه ای برای دولت کادر تربیت نمی کند، اضافه کرد: در حال حاضر و در شرایط بحرانی اقتصادی و وجود تحریم های متعدد، تکیه بر توانمندی های داخلی در عرصه های اقتصادی می تواند در بهبود شرایط بسیار کمک کند.

وی ادامه داد: آموزش های فنی می تواند به تربیت نیروهای متخصص کمک کند و نقش دانشگاه فنی و حرفه ای در تربیت نیروی فنی با توجه به ارتباط با بدنه کار بسیار مؤثر است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 107

به "جذب رسمی 1300 نیروی حق التدریس در دانشگاه فنی و حرفه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جذب رسمی 1300 نیروی حق التدریس در دانشگاه فنی و حرفه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید