توسعه گردشگری و اختصاص اعتبار ویژه برای حفاظت از جنگل های هیرکانی

به گزارش سبزوار امروز، مدیر پایگاه ثبت جنگل های هیرکانی در استان گلستان گفت: با ثبت جهانی جنگل های هیرکانی می توان شاهد توسعه گردشگری در این منطقه بود.

توسعه گردشگری و اختصاص اعتبار ویژه برای حفاظت از جنگل های هیرکانی

به گزارش خبرنگار خبرنگاران رمضانعلی قائمی مدیر پایگاه ثبت جنگل های هیرکانی در استان گلستان امروز چهارشنبه 30 آبان 97 در بازدید خبرنگاران از این منطقه گفت: در مجموعه کل این منطقه عناصر هیرکانی خاصی وجود دارد، جنگل های سرخدار این منطقه یکی از بزرگترین لکه جنگل های سرخدار در کشور است.

او ادامه داد: سایر عناصر هیرکانی نیز در این منطقه وجود دارد و جانوارنی که در این منطقه هستند نیز منحصربفرد هستند.

قائمی اضافه نمود: نام قدیم گرگان هیرکان بوده است و کل این ایالت هیرکانی ها نامیده می شد، بعدها نام شهر گرگان تغیر یافته و این منطقه نیز هیرکانی نام گرفته است.

مدیر پایگاه ثبت جهانی جنگل های هیرکانی ادامه داد: با ثبت جهانی این منطقه یک ردیف اعتباری برای حفاظت از این محوطه باارزش باز می گردد، این اعتبار علاوه بر اعتباری است که دولت برای اینگونه مناطق می گذارد.

قائمی اضافه نمود: همچنین با ثبت جهانی جنگل های هیرکانی، نام این منطقه به زبان های مختلف در سایت های مختلف عنوان می گردد و می تواند توسعه گردشگری را به دنبال داشته باشد.

او اضافه نمود: امکانات اطفاء حریق در این منطقه وجود دارد اما با ثبت جهانی جنگل های هیرکانی امکانات و تجهیزات بهتری برای اطفای حریق این منطقه لحاظ خواهد شد.

مدیرپایگاه ثبت جهانی جنگل های هیرکانی اضافه نمود: جنگل های هیرکانی بسیار مهم هستند، این جنگل ها مربوط به دوره سوم زمین شناسی هستند و از اهمیت بسیار زیادی برخوردارند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 279

به "توسعه گردشگری و اختصاص اعتبار ویژه برای حفاظت از جنگل های هیرکانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه گردشگری و اختصاص اعتبار ویژه برای حفاظت از جنگل های هیرکانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید