تهیه طرح مطالعاتی برای ایجاد زنجیره فراوری قبل و پس از صنایع بزرگ

به گزارش سبزوار امروز، به گزارش خبرنگاران، محمدعلی شجاعی در جلسه شورای اداری اسفراین، اظهار کرد: باتوجه به ظرفیت هایی که در شهرستان اسفراین وجود دارد باید به تلفیق علم و پژوهش با صنعت، تقویت صنایع پایین دستی و تسهیلات مشاغل خانگی توجه ویژه ای کرد.

تهیه طرح مطالعاتی برای ایجاد زنجیره فراوری قبل و پس از صنایع بزرگ

شجاعی اضافه کرد: اعتبارات محدود دولتی تنها برای تامین زیرساخت ها بوده و برای رونق اقتصادی و افزایش درآمد مردم شهرستان حمایت از بخش خصوصی لازم است.

وی با تاکید بر اینکه مدیران در مدیریت خود جوشش و حرکت داشته باشند، توضیح داد: بسیاری از مصوبات اجرایی نمی گردد، بنابراین در تمام جلسات مصوبات اجرا نگردیده مورد آنالیز قرار گیرد.

استاندار خراسان شمالی تاکید نمود: فرماندار ضمن انسجام تمام نیروهای خود از ظرفیت آنان و مردم در تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها استفاده کند.

شجاعی با بیان اینکه متوسط نرخ بیکاری شهرستان در شهر از نرخ متوسط کشوری بالاتر است، اظهار کرد: وضعیت شهرستان در جذب مشاغل خانگی، مطلوب نیست، دولت علیرغم کمبود اعتبار، تسهیلات خوبی را به این بخش تخصیص داده است.

وی خطاب به مدیران و بانک های استان، گفت: در بحث اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و عشایری و همچنین مشاغل خانگی به کار خود جهش دهند و فرماندار شهرستان ظرف یک هفته گزارش اقدامات و تغییرات ایجاد گردیده در حوزه پرداخت تسهیلات به مردم را گزارش دهد.

استاندار خراسان شمالی در ادامه خطاب به مدیر کل ورزش و جوانان خراسان شمالی، گفت: با تشکیل ستاد کشتی با چوخه 14 فروردین در استان و شهرستان برای بین المللی شدن این رویداد تاریخی پیگیری های لازم را انجام دهد.

شجاعی ادامه داد: در این شهرستان با وجود صنایع بزرگ، پیشران های اقتصادی خوبی وجود دارد که با ایجاد صنایع پایین دستی و صنایع قبل از صنایع بزرگ شهرستان به عنوان صنایع خرد و متوسط و تقویت آن برای اشتغال مردم بسیاری از مسائل بیکاری شهرستان برطرف خواهد شد.

استاندار خراسان شمالی ظرفیت اسفراین را در سه بخش صنعت، اقتصاد و کشاورزی اعلام کرد و گفت: تصال بخش خدمات جهت تأمین نداشته های صنایع شهرستان و ورود دانشگاه ها به منظور تلفیق علم و پژوهش با صنعت لازم است.

تقویت صنعت توریسم به اشتغال و چرخه اقتصادی یاری می نماید

فرماندار اسفراین در ادامه با اشاره به ظرفیت های تاریخی این شهرستان گفت: تقویت صنعت توریسم در کنار دو صنعت بزرگ شهرستان در ایجاد اشتغال و رونق چرخه اقتصادی برای مردم تاثیرگذار است.

طاهر رستمی رویداد تاریخی و بزرگ کشتی با چوخه در 14 فروردین و پیگیری برای معرفی ثبت ملی این رویداد و همچنین پیگیری برای برگزاری مسابقات کوراش آسیایی در اسفراین را در راستای معرفی شهرستان و استان در سطح ملی و بین المللی مهم دانست و اظهار کرد: اقدامات و پیگیری ها در حال اجرا است.

رستمی اعلام کرد: مصوبه هیئت وزیران و تخصیص اعتبار به پروژه ریلی راه آهن جوین، اسفراین، بجنورد و شیروان با پیشرفت فیزیکی 65 درصد برای اتصال استان به شبکه ریلی می تواند تسریع در پیشبرد پروژه راه آهن داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به دوبانده کردن محور اسفراین به بجنورد، اعلام کرد: 6 کیلومتر از این پروژه تا منطقه سنخواست در حال اجرا است اما پروژه از سمت بجنورد به صورت نیمه فعال باقی مانده است.

فرماندار اسفراین پروژه برتر کشوری ترسیب کربن در حوزه منابع طبیعی را یکی از قابلیت های شهرستان اعلام کرد و اضافه کرد: این این پروژه نه تنها در حوزه منابع طبیعی کار نموده بلکه در حوزه آموزش و اشتغال نیز ورود داشته است.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این جلسه با اشاره به ظرفیت تاریخی اسفراین در کنار صنایع گفت: این شهرستان علاوه بر اینکه دارای فرهنگ غنی و کهن در تاریخ است اما در صنعت خصوصا صنعت فولاد حرف اول را می زند و سال های طولانی است که مردم با توجه به پیشینه نام تاریخی سپهرآئین با صنعت آهن آشنایی کامل دارند.

هادی قوامی از ظرفیت پژوهشی و دانشگاهی شهرستان نام برد و اظهار کرد: تلفیق صنعت با دانشگاه و ارتباط دوسویه با یکدیگر در فراهم کردن زیرساخت های اشتغال و فراوری در شهرستان موثر است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 221

به "تهیه طرح مطالعاتی برای ایجاد زنجیره فراوری قبل و پس از صنایع بزرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تهیه طرح مطالعاتی برای ایجاد زنجیره فراوری قبل و پس از صنایع بزرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید