با غذاهای تایلندی آشنایی شوید

به گزارش سبزوار امروز، غذاهای تایلندی یکی از جاذبه‌های جالب تور تایلند برای تجربه هستند. در این مقاله شما را با رژیم غذایی مردم تایلند و بهترین غذاهایی که می‌توانید در تور تایلند طعم آن‌ها را بچشید، آشنا خواهیم کرد.

با غذاهای تایلندی آشنایی شوید

غذاهای تایلند به دلیل قرار گرفتن این کشور در میان چین و هند، ترکیبی از غذاهای این دو کشور هستند. غذا در تایلند وعده مشخصی نداشته و معمولا بخارپز شده یا تفت داده می‌شوند. برخی از موادی که در آشپزی تایلندی بسیار رایج می‌باشند عبارتند از: سیر، فلفل قرمز، برگ لیمو، شیر نارگیل، تمرهندی، زنجبیل، فلفل سیاه، ریحان، زردچوبه، زیره سبز، آب لیمو و سس ماهی. غذای اصلی تایلند، برنج به ویژه برنج سفید است که تقریبا در همه وعده های غذایی استفاده می‌گردد و سایر غذاها هم معمولا با آن صرف می شوند. پس از آن رشته، کاری، و نیز ماهی و میگو در غذاهای این کشور به مقدار زیادی کاربرد دارند که دلیل آن نیز وجود خلیج تایلند و هم چنین رودخانه های بسیار در این کشور می‌باشد که وابستگی غذاهای تایلندی را به موجودات و گیاهان دریایی نشان خواهد داد. در تور تایلند غذا یکباره و باهم سرو می شود. غذای مناسب تایلندی شامل سوپ، خوارک کاری با ادویه یا سالادی ادویه دار، سس همراه با ماهی و سبزیجات می باشد.اگر سوپ ادویه دار باشد، غذایی بدون ادویه را جایگزین کاری می کنند زیرا باید هارمونی طعم و ترکیب در هر غذا و هم چنین میان تمام غذاها با هم وجود داشته باشد. در کنار این غذاها معمولا سالادی تند و چندین سس مختلف برای انواع این غذاها و نیز دسری شیرین و یا میوه های تازه وجود دارند.

بیشتر مردم تایلند ساندویچ را به عنوان وعده غذایی در نظر نمی‌گیرند و صرف برنج برای غذای آنها بسیار پر اهمیت است. همچنین مردم تایلند زمان خاصی برای اینکه نشسته و غذا بخورند، قرار نمی دهند و هر زمان احساس گرسنگی کنند غذا میل کنند. به همین دلیل هم استفاده از این جمله در میان آنها متداول می‌باشد: چیزی خوردی؟!برای خارجیان وجود چندین کاسه کوچک با سس‌های مختلف در کنار غذاهای تایلندی کمی گیج کننده می‌باشد اما در واقع مردم تایلند به طعم‌های مختلف بسیار اهمیت داده و گاهی تعداد سس ها از غذای اصلی بیشتر می‌باشد.

انتشار: 25 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 342

به "با غذاهای تایلندی آشنایی شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با غذاهای تایلندی آشنایی شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید