برگزاری بازی های آسیایی در هوای آلوده جاکارتا

به گزارش سبزوار امروز، بازی های آسیایی در اندونزی با وجود آلودگی شدید هوای پایتخت در جاکارتا شروع شدند.

برگزاری بازی های آسیایی در هوای آلوده جاکارتا

به گزارش خبرنگاران به نقل از نیوز، در هفته های اخیر هوای جاکارتا با وجود کوشش های شدید برای کاهش ترافیک از جمله اقدام برای سیستم اخذ مجوز عبور ومرور، بسته شدن برخی مدارس و جاده ها همچنان آلوده است.

شاخص کیفیت هوا در این شهر در روز جمعه در حدود 107 و در موقعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار داشت. این شاخص پیوسته در ماه می 150 بوده که به عنوان یک تهدید بهداشتی برای جمعیت عمومی محسوب می گردد حتی در برخی موارد این میزان 300 گزارش گردیده است.

حدود 16 هزار ورزشکار و مقامات از 45 کشور آسیایی به همراه انبوهی از گردشگران ورزشی در جاکارتا حضور یافته اند.

بودی هاریانتو - متخصص بهداشت در دانشگاه اندونزی - گفت: رقابت های داخل سالن مشکلی برای ورزشکاران نخواهد داشت، اما رقابت های بیرون سالن مانند کمان، بیس بال، سافت بال و راگبی بی تاثیر از آلودگی هوا نخواهند بود.

وی اضافه کرد: رقابت در یک محیط با آلودگی هوا باعث می گردد که توانایی ورزشکاران در جاکارتا تهدید گردد و دمای 31 درجه سلسیوس موجب تعریق بیشتر ورزشکاران خواهد شد.

حدود 18 میلیون خودرو در حال حرکت به سمت جاده های شهرجاکارتا هستند و این میزان هر ساله در حال افزایش است و مقابله با این آلودگی کار ساده ای نیست. یکی از عوامل اصلی آلودگی هوا در جاکارتا انتشار آلودگی توسط خودروها است.

هندی موولیکا - مدیر ارشد محیط زیست و انرژی در Greenpeace اندونزی- گفت: یافتن راهکار مشکل است، چون کلید این مشکل کنترل انتشار گازهای آلوده است.

دولت اندونزی هنوز هم فکر می نماید این مسئله مربوط به مشکل حمل ونقل است اما آتش سوزی های سالانه جنگل در سوماترا نیز تهدیدی در این مورد محسوب می گردد.

کشورهای دیگر با چالش های آلودگی هوا مشابه از جمله پکن در زمان میزبانی بازی های المپیک تمهیدات خاصی اتخاذ کردند. چین اقدامات شدیدی را از جمله توقف موقت فعالیت کارخانه ها برای کاهش آلودگی هوا انجام داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 31 شهریور 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 68

به "برگزاری بازی های آسیایی در هوای آلوده جاکارتا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری بازی های آسیایی در هوای آلوده جاکارتا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید