برنز برای پیرمرد 78 ساله!

به گزارش سبزوار امروز، ورزشکار 78 ساله میزبان موفق شد مدال برنز بازی های آسیایی را بر گردن بیاویزد.

برنز برای پیرمرد 78 ساله!

به گزارش خبرنگاران ، این دوره از مسابقات بازی های آسیایی اندونزی دوره رشته های عجیب و غریب و نوظهور بود. میزبان با آگاهی از اینکه در رشته های رسمی و سنتی نمی تواند حرفی برای گفتن داشته باشد، از امتیاز میزبانی خود استفاده کرد و رشته هایی را به بازی های افزود تا در آن یک چمدان مدال را کسب نموده و در عین ناباوری بدل به تیم چهارم بازی ها گردد. پنچاک سیلات به نوعی مزرعه طلای اندونزی بود که تقریبا مدال های میزبان را دوبرابر کرد اما در کنار این رشته عجیب و غریب، رشته هایی نظیر جوجیستو، سامبو و البته بریج یا همان ورق بازی نیز مدال های رنگارنگی به سبد میزبان افزودند. در این میان رشته بریج از همه جالبتر و عجیب تر بود چرا که مسن ترین ورزشکار تاریخ بازی های آسیایی در آن حضور داشت و دست آخر مدال هم گرفت.

بامبانگ هارتونو کارت باز 78 ساله اندونزیایی موفق شد مدال برنز رشته بریج را به دست آورد. این شاید عجیب ترین مدال کاروان اندونزی باشد. آن ها پس از این که 14 مدال طلا را با پنچاک سیلات کسب کردند و ایران را جای گذاشتند، حالا مدال بعدی را هم به دست کارت با ماهرشان به ثبت رساندند تا به 100 مدال در بازی های آسیایی نزدیک شوند.

بامبانگ هارتونو کارت باز 78 ساله ای است که پیش از مسابقات هم شانس اصلی قهرمانی در این رشته به حساب می آمد اما او به همراه هم تیمی هایش در بخش تیمی از رسیدن به فینال ناکام ماند و به مدال برنز رسید. این ورزشکار 78 ساله، یکی از سهام داران شرکت بزرگ فراوری سیگار در اندونزی محسوب می گردد و همچنین دستی بر تجارت های بانکی و ساخت و ساز دارد! تیم چین در رشته ورق یا Bridge توانست 2 مدال طلا کسب کند و طلاهای دیگر هم به هند و سنگاپور رسید.

12

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 26 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 139

به "برنز برای پیرمرد 78 ساله!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنز برای پیرمرد 78 ساله!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید