اعطای مدال افتخار دولت قزاقستان به وزیر بهداشت

به گزارش سبزوار امروز، وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس جهانی آستانه دو مدال افتخار از همتای قزاقستان خود دریافت کرد.

اعطای مدال افتخار دولت قزاقستان به وزیر بهداشت

به گزارش خبرنگاران، دکتر سید حسن هاشمی در حاشیه این اجلاس با وزیر بهداشت قزاقستان، دیدار کرد و در دیدار، تفاهم نامه همکاری های مشترک ایران و قزاقستان به امضای دو کشور رسید. در این تفاهم نامه دو طرف در حوزه خدمات بهداشت از جمله مراقبت های بهداشتی اولیه، پژوهش و آموزش علوم پزشکی، بیماری های غیرواگیر، توانمندسازی نیروی انسانی و دارو و تجهیزات پزشکی همکاری خواهند داشت.

همکاری بین دو کشور نیز به وسیله تبادل اطلاعات و تجربه در زمینه مراقبت های بهداشتی، اجرای کنفرانس های علمی، کارگاه ها، سمینارها و دوره های تخصصی کوتاه مدت و همچنین سازماندهی و اجرای دوره های آموزشی برای کارکنان دارویی و پزشکی انجام می گردد.

وزیر بهداشت قزاقستان از پیشنهادات وزیر بهداشت ایران به ویژه در زمینه برنامه ریزی های بلند مدت حوزه سلامت استقبال کرد و قرار شد که در اولین فرصت به ایران سفر کند. همچنین در این دیدار مقرر شد که برنامه عمل سند تفاهم نامه ای که امضا شد، به سرعت تدوین و به رویت و تایید وزرای بهداشت دو کشور برسد.

اهدای دو مدال به وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران

بیرتانوف، وزیر بهداشت قزاقستان در انتها دیدار خود با دکتر هاشمی، دو مدال به وی اهدا کرد. یکی از آنها مدال یادبود کنفرانس چهلمین سالگرد تصویب بیانیه آلماتا و دیگری مدال افتخار از طرف دولت قزاقستان.

وی تاکید نمود: مدال افتخار دولت قزاقستان را در سطح دنیا به تعداد بسیار کمی از افراد تاثیر گذار اهدا می کنیم و این مدال به دلیل تاثیرگذاری زیاد وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران در سلامت دنیا به وی تقدیم می گردد.

همچنین وزیر بهداشت کشورمان در دومین روز از اجلاس دنیای آستانه همزمان با چهلمین سالگرد تصویب بیانیه آلماتا، با وزیر بهداشت ارمنستان نیز دیدار و مصاحبه کرد. در این دیدار، آرسن توروسیان وزیر بهداشت ارمنستان و دکتر هاشمی وزیر بهداشت کشورمان بر تقویت و توسعه همکاری های مشترک دو کشور در حوزه سلامت تاکید نمودند.

همچنین با تاکید وزرای بهداشت ایران و ارمنستان، دستور کار و برنامه عمل همکاری های مشترک ایران و ارمنستان در کارگروه مشترک اجرایی ایران و ارمنستان که آذرماه امسال در تهران برگزار می گردد، تهیه خواهد شد.

بنابر اعلام وبدا، اجلاس دنیای مراقبت های بهداشتی اولیه، همزمان با چهلمین سالگرد بیانیه آلماتا با حضور 194 وزیر بهداشت و تعدادی از روسای جمهور کشورهای دنیا به مدت دو روز و در روزهای سه و چهار آبان ماه به میزبانی آستانه قزاقستان برگزار گردید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 13 اسفند 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 244

به "اعطای مدال افتخار دولت قزاقستان به وزیر بهداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای مدال افتخار دولت قزاقستان به وزیر بهداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید