یک گروه معتبر پزشکی آمریکا داروهای کورتونی را به درمان های کرونا می افزاید

به گزارش سبزوار امروز، انجمن بیماری های عفونی آمریکا در تجدید نظر راهنمای درمانی اش برای کرونا قرص های کورتونی یا استروئیدی را هم برای درمان بیماری شدید کووید-19 گنجانده است.

یک گروه معتبر پزشکی آمریکا داروهای کورتونی را به درمان های کرونا می افزاید

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز تنها داروی دیگری که این گروه پزشکی برای بیماران کووید-19 خارج از کارآزمایی های بالینی توصیه می نماید، داروی داخل وریدی رمدسیویر است که شرکت داروسازی گیلیاد آن را می سازد.

این انجمن پزشکی می گوید این تغییر بر اساس داده های اخیر یک آنالیز در بریتانیا است که نشان می دهد داروی کورتونی ارزان قیمت و در دسترس دگزامتازون میزان های مرگ را در میان افراد بستری شده دارای شدیدترین شکل کووید-19 تا حدود یک سوم کاهش می دهد.

این گروه اکنون توصیه می نماید که دگزامتازون یا داروهای کورتونی معادل آن مانند متیل پردنیزولون یا پردنیزون در بیماران بستری شده کووی-19که احتیاج به اکسیژن اضافی، دستگاه تنفس مصنوعی یا اکسیژن رسانی مکانیکی خارج از بدن دارند، به کار برده گردد.

انجمن بیماری های عفونی آمریکا مصرف داروهای کورتونی را برای بیماران کووید-19 که احتیاج به اکسیژن مکمل ندارند، توصیه نمی نماید.

دستگاه ایمنی در بیماران مبتلا به شکل شدید کووید-19 واکنش بیش از حد شدیدی نشان می دهد و باعث زنجیره ای از رویدادهای بالقوه آسیب رسان می گردد. داروهای کورتونی یا استروئیدی از گذشته برای مهار پاسخ التهابی استفاده می شدند، اما در عین حال ممکن است افراد را در معرض خطر سایر عفونت ها قرار دهند، بنابراین پزشکان در استفاده از آنها در محیط های بیمارستانی یا در بیمارانی که در مراحل اولیه بیماری هستند و هنوز پاسخ شدید ایمنی بروز نکرده است، محتاط هستند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1462

به "یک گروه معتبر پزشکی آمریکا داروهای کورتونی را به درمان های کرونا می افزاید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک گروه معتبر پزشکی آمریکا داروهای کورتونی را به درمان های کرونا می افزاید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید