کنایه معنادار رئیس جمهور آمریکا به غول فناوری: نگران سقوط سهام اپل نیستم چون این شرکت محصولاتش را در چین فراوری می نماید

به گزارش سبزوار امروز، دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده می گوید هیچ نوع نگرانی در مورد آینده اپل ندارد چرا که این شرکت محصولات خود را به جای ایالات متحده در چین فراوری می نماید.

کنایه معنادار رئیس جمهور آمریکا به غول فناوری: نگران سقوط سهام اپل نیستم چون این شرکت محصولاتش را در چین فراوری می نماید

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، روزهای سخت تیم کوک مدیرعامل اپل و یارانش در حالی ادامه دارد که کنایه های سیاستمداران نیز به سمت این شرکت روانه می شود. این روزها جنگ تجاری بین ایالات متحده و چین به ویژه در بخش فناوری بسیار داغ شده و به نظر می رسد اپل به عنوان یکی از شرکای مستقیم چینی ها مورد غضب سیاستمداران قرار گرفته است.

اکنون در جدیدترین نوع واکنش ها به سقوط سهام اپل، دونالد ترامپ در جمع خبرنگاران گفت که درباره سقوط اپل در بازار سهام نگران نیست. از دید ترامپ کشوری که از همکاری با اپل بیشترین سود را می برد چین است، چرا که عمده محصولات اپل را که این روزها متضرر هم شده فراوری می نماید.

البته ترامپ در بخشی دیگر از سخنانش به ستایش برنامه های اپل برای صرف میلیاردها دلار زینه و ساخت پردیس جدید این شرکت را ستود ولی در کنار آن به نقدی معنادار از تیم کوک پرداخت.

درواقع درست یک روز پس از آن که اپل گفت ده ها میلیارد دلار از ارزش بازار خود را طی 3 ماه اخیر از دست داده است، دونالد ترامپ نیز واکنش نشان داد و گفت که او درباره این شرکت یا تأثیر آن بر اقتصاد ایالات متحده نگران نیست زیرا اپل عمدتا محصولات خود را در چین فراوری می نماید و این همان نقطه ای است که از دید ترامپ این شرکت متهم است.

ترامپ گفت: من بارها گفته ام تیم کوک دوست من است و من بسیار مایلم که وی محصول خود را در ایالات متحده فراوری کند. هم اکنون چین بزرگترین سودها را از اپل می برد، بسیار بیشتر از ما. علت هم به این بر می شود که اپل محصولات خود را عمدتا در چین فراوری می نماید.

با تور چین از شگفتی های آسیا یکجا دیدن کنید

این در حالی است که مدتی پیش و در ماه مارس 2018 تیم کوک در مصاحبه ای این نوع ادعاها را مردود شمرد و گفتاجزای اصلی آیفون در ایالات متحده ساخته می شود، آنچه باعث می شود مردم غیر از این فکر نمایند فقط به دلیل یک سوء تفاهم است، آنها فقط می بینند که محصول نهایی در چین فراوری و شده به سرعت می گویند آه، این کار در ایالات متحده انجام نمی شود، اما در دنیا کاری این نوع فعالیت ها عادی است و مهم این است که مولفه های مختلف برای فراوری محصولات ما تماما ساخت کشور خودمان است. باید بپذیریم که ما در عصر فراوریات بین الملل زندگی می کنیم.

منبع: انتخاب
انتشار: 10 فروردین 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 272

به "کنایه معنادار رئیس جمهور آمریکا به غول فناوری: نگران سقوط سهام اپل نیستم چون این شرکت محصولاتش را در چین فراوری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کنایه معنادار رئیس جمهور آمریکا به غول فناوری: نگران سقوط سهام اپل نیستم چون این شرکت محصولاتش را در چین فراوری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید