پلیس انگلیس: مشاور جانسون قوانین قرنطینه را نقض نموده است

به گزارش سبزوار امروز، بر اساس گفته پلیس شهر دورام انگلیس، مشاور ارشد نخست وزیر انگلیس قوانین مربوط به قرنطینه در بحبوحه کرونا را احتمالاً نقض نموده، اما پرونده وی پیگیری نخواهد شد.

پلیس انگلیس: مشاور جانسون قوانین قرنطینه را نقض نموده است

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری فارس، پلیس شهر دورام در شمال انگلیس، امروز اذعان کرد که دومینیک کامینگز، مشاور ارشد بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس، به احتمال زیاد، قوانین مربوط به قرنطینه در بحبوحه شیوع کرونا در این کشور را نقض نموده است.

بر اساس گفته پلیس این شهر، سفر کامینگز به شهرک برنارد کستل، که گفته می گردد خانه پدری او در آنجا واقع شده، نقض قوانین قرنطینه بوده است اما آنها را ملزم به انجام اقدامات بعدی در خصوص پرونده وی نمی کند و آنها هیچ قصدی برای پیگیری این پرونده ندارند.

بر اساس گزارش وبگاه روزنامه گاردین، روز گذشته اعضای کمیته روابط خارجی مجلس عوام انگلیس، جانسون را به دلیل نقض قوانین قرنطینه توسط کامینگز مورد سوال قرار دادند. اما وی در این جلسه پرسش و پاسخ از ارائه شواهدی برای رد اینکه مشاور ارشد او قوانین قرنطینه در انگلیس را نقض نموده خودداری کرد.

کامینگز خود می گوید به مزرعه خانواده اش سفر نموده تا اگر وی و همسرش بیمار شدند، دختر های برادر یا خواهرش از پسر 4 ساله اش مراقبت نمایند.

اما این شرح، موجب شد بسیاری از مردم انگلیس عصبانی شوند و بگویند که آنها نتوانسته اند حتی در مراسم ختم شرکت نمایند یا به اقوام مسن خود سر بزنند، در حالی که دولت انگلیس به آنها پیشنهاد داده بود در خانه بمانند و زندگی دیگران را نجات دهند.

روز آدینه هفته گذشته، روزنامه های گاردین و دیلی میرور، فاش کردند که کامینگز در 27 مارس، از لندن به خانه پدری خود در دورام رفته است. سفر وی درست در زمانی رخ داد که به مردم انگلیس گفته شده بود در خانه بمانند و از گسترش ویروس کرونا جلو گیری نمایند.

کامینگز روز دوشنبه این هفته، نیز تمام این اتهامات را رد کرد و اصرار داشت که اقدامات او قانونی بوده اند. اما وی نتوانست درخواست ها برای استعفای خود را کاهش دهد.

بر اساس گزارش هایی، 30 قانونگذار در حزب محافظه کار جانسون خواهان استعفای کامینگز شده بودند. اما ظاهراً جانسون مصمم بود که دستیار خود که آن را برای افزایش قدرت خود ضروری دانسته بود، حفظ کند، حتی اگر اعتماد عمومی به پاسخ انگلیس به این بیماری را از بین ببرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1411

به "پلیس انگلیس: مشاور جانسون قوانین قرنطینه را نقض نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس انگلیس: مشاور جانسون قوانین قرنطینه را نقض نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید