مجلس کانادا جنایت علیه مسلمانان روهینگیا را نسل کشی خواند

به گزارش سبزوار امروز، مجلس کانادا به اتفاق آرا لایحه ای را تصویب نموده که بر اساس آن جنایات علیه اقلیت مسلمان روهینجا در میانمار نسل کشی اعلام شد.

مجلس کانادا جنایت علیه مسلمانان روهینگیا را نسل کشی خواند

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مجلس کانادا به موجب این قطعنامه یافته های هیات حقیقت یاب سازمان ملل را که به توضیح نحوه ارتکاب جنایت علیه بشریت در اقدامات ارتش میانمار علیه اقلیت روهینجا و اقلیتهای دیگر پرداخته تایید می نماید. گزارش سازمان ملل جنایاتی را که ارتش میانمار علیه اقلیت روهینجا و سایر اقلیت های قومی مرتکب شده را جنایت علیه بشریت ارزیابی نموده است.

کریستیا فریلند، وزیر امور خارجه کانادا که به واشنگتن سفر نموده، نمایندگان مجلس کشورش را به خاطر تصویب این لایحه و به رسمیت شناختن این جنایتکاری تحسین کرد و گفت: من می خواهم یادآوری کنم که جنایات علیه روهینجاها تا چه اندازه مصیبت بار و هولناک است. ما در سطح بین المللی کوشش می کنیم که درباره روهینجاها عدالت اجرا گردد. تصویب این قطعنامه به اتفاق آراء نشانگر مرحله مهمی در این جهت است.

ناظرات حقوق بشری این لایحه را یک تحول چشمگیر عنوان نموده اند.

نمایندگان مجلس کانادا با اعلام اینکه جنایات علیه روهینجاها نسل کشی است از شورای امنیت سازمان ملل خواستند این موضوع را به دیوان کیفری بین المللی ارجاع دهد.

در این قطعنامه همچنین از شورای امنیت خواسته شده درباره مقامات بلند پایه ارتش میانمار تحقیق کند و آنها را به جرم نسل کشی تحت تعقیب قرار دهد.

بین اوت و دسامبر 2017 بیش از 700 هزار روهینجایی به دنبال حمله ارتش میانمار به بنگلادش گریختند. در این حمله ارتش میانمار، اقلیت روهینجا با آزار و اذیت، تجاوز و اعدام های خارج از روال قانونی و آتش زدن روستاها روبرو شدند.

منبع: انتخاب
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 820

به "مجلس کانادا جنایت علیه مسلمانان روهینگیا را نسل کشی خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس کانادا جنایت علیه مسلمانان روهینگیا را نسل کشی خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید