وزیر بهداشت جدید برزیل هم استعفا کرد

به گزارش سبزوار امروز، وزیر بهداشت جدید برزیل که کمتر از یک ماه در این سمت حضور داشت به دلیل اختلاف با رئیس جمهور این کشور درباره اقدامات مقابله با ویروس کرونا، از سمت خود استعفا کرد.

وزیر بهداشت جدید برزیل هم استعفا کرد

با تور برزیل از کشور زیبای فوتبالیست ها دیدن کنید و شهرهای زیبای ریو و برازیلیا را ببینید.

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، نلسون نیچ وزیر بهداشت برزیل در حالی که کمتر از یک ماه از تصدی این پست توسط وی می گذرد به دلیل اختلاف شدید با ژائیر بولسونارو رئیس جمهور برزیل درباره نحوه مقابله با شیوع ویروس کرونا از سمت خود استعفا داد.

وخیم تر شدن اوضاع شیوع ویروس کرونا در برزیل و نحوه مدیریت آن باعث بروز عکس العمل های شدیدی میان مقامات این کشور شده، این در حالی است که بولسونارو همچنان به کم اهمیت قلمداد کردن تهدیدی که توسط این ویروس ایجاد شده ادامه می دهد.

به خصوص که رئیس جمهور بریل همچنان کرونا را همانند آنفولانزا می داند و به ملاقات با عموم مردم پس از سفر ماه مارس خود به آمریکا ادامه می دهد.

بر اساس گزارش روزنامه گاردین، تیچ پس از آن استعفا کرد که نارضایتی خود با سیاست بولسونارو برای مقابله با ویروس کرونا را ابراز داشت. به ویژه، وی مخالف استفاده گسترده از داروی مالاریا به عنوان درمانی برای ویروس کرونا است این در حالی است که رئیس جمهور برزیل بر استفاده از این دارو اصرار دارد. بولسونارو همچنین دستور بازگشایی باشگاه های ورزشی، سالن های زیبایی و آرایشگاه ها را در راستای کاهش اقدامات پیشگیرانه و بازگشایی اقتصاد صادر نموده است.

تیچ دومین وزیر بهداشت برزیل به شمار می آید که در بحبوحه شیوع ویروس کرونا از سمت خود کناره گیری می نماید. پیش از وی، نلسون ماندتا که با تصمیمات بولسونارو در مورد اقدامات فاصله اجتماعی مخالفت نموده بود از سمت خود استعفا داد.

برزیل در حال حاضر در صندلی ششم تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در دنیا واقع شده است. بر اساس آخرین آمار تعداد مبتلایان به کرونا در این کشور به بیش از 208 هزار نفر رسیده و تلفات این ویروس در برزیل نیز از 14 هزار نفر فراتر رفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1266

به "وزیر بهداشت جدید برزیل هم استعفا کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر بهداشت جدید برزیل هم استعفا کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید