وزارت خارجه اردن اظهار داشت؛ بازداشت 3 اردنی به دلیل ورود غیرقانونی به آب های سرزمینی ایران

به گزارش سبزوار امروز، وزارت امور خارجه اردن اظهار داشت 3 تبعه این کشور به دلیل ورود غیرقانونی به آب های سرزمینی ایران بازداشت شده اند.

وزارت خارجه اردن اظهار داشت؛ بازداشت 3 اردنی به دلیل ورود غیرقانونی به آب های سرزمینی ایران

به گزارش، به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری آناتولی، وزارت امور خارجه اردن امروز (چهارشنبه) اظهار داشت 3 تبعه این کشور به دلیل ورود غیرقانونی به آب های سرزمینی ایران بازداشت شده اند.

طبق بیانیه وزارت امور خارجه اردن، این سه نفر که هنگام ماهیگیری در امارات ناپدید شده بودند به اشتباه از آب های سرزمینی ایران در خلیج فارس، سردرآورده و به دلیل ورود غیرقانونی به حریم دریایی ایران دستگیر شده اند.

ماجد القطارنه، سخنگوی وزارت امور خارجه اردن، اظهار داشت وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه دستگیری این سه نفر را به اطلاع سفارت اردن در تهران رسانده است. طبق گفته القطارنه، مقامات ایرانی به وزارت خارجه اردن اعلام نموده اند این سه نفر در سلامت هستند و با آنها به خوبی رفتار شده است.

مقامات ایرانی همچنین اعلام نموده اند سه تبعه اردنی مدت کوتاهی در بازداشت بودند و پس از آن به دادگاهی در جنوب غرب ایران تحویل داده شده اند تا به اتهام آنها رسیدگی گردد.

طبق اظهارات القطارنه، سفارت اردن در تهران با وزارت خارجه ایران تماس گرفته است تا درباره روند حقوقی لازم برای آزادی این سه نفر اطلاعاتی کسب کند.

اردن روز یکشنبه از ناپدید شدن یک قایق ماهیگیری حامل سه تبعه اردنی، دو تبعه مصری و یک تبعه اماراتی اطلاع داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 347

به "وزارت خارجه اردن اظهار داشت؛ بازداشت 3 اردنی به دلیل ورود غیرقانونی به آب های سرزمینی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت خارجه اردن اظهار داشت؛ بازداشت 3 اردنی به دلیل ورود غیرقانونی به آب های سرزمینی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید