وجود رشته تربیت بدنی و توسعه فضای ورزشی از ضرورت های دانشگاه آزاد سبزوار است

به گزارش سبزوار امروز، مسوول تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار گفت : با توجه پتانسیل ها و ظرفیت های ورزشی موجود در این شهرستان ، وجود رشته تربیت بدنی و توسعه فضای ورزشی در این واحد دانشگاهی ضروری است .

وجود رشته تربیت بدنی و توسعه فضای ورزشی از ضرورت های دانشگاه آزاد سبزوار است

حسن بیهقی روز پنجشنبه در دومین همایش تجلیل از مدال آوران و قهرمانان ورزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار افزود : پیگیری هایی جهت اضافه شدن رشته تربیت بدنی به رشته های این واحد دانشگاهی انجام شده ولی هنوز اقدامی صورت نگرفته است .

به گزارش خبرنگار ایرنا، وی با اشاره به وجود بی شمار علاقمندان ورزش، موفقیت های ورزشی و وجود دبیرستان تربیت بدنی در این شهرستان اظهار داشت : در صورت اضافه شدن رشته تربیت بدنی به رشته های این دانشگاه شرایط برای ادامه تحصیل این دانش آموزان در این واحد دانشگاهی فراهم می شود .

او به وجود حدود 800 ورزشکار در رشته های مختلف ورزشی این دانشگاه و وجود 12 رشته ورزشی فعال در بخش آقایان و هشت رشته در بخش خانم ها اشاره کرد و افزود : با توجه به تعداد دانشجویان ورزشکار و فعال در این بخش ، این دانشگاه در حال حاضر با کمبود فضای ورزشی نیز مواجه است .

بیهقی با بیان اینکه سالن چند منظوره ورزشی این دانشگاه به تنهایی نیاز دانشجویان آن را برطرف نمی کند ، گفت: مسوولان دانشگاه پیگیر گسترش فضاهای ورزشی این دانشگاه هستند .

وی اظهار داشت : در بعد گسترش فضاهای ورزشی این دانشگاه احداث یک سالن چند منظوره در مجتمع دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار را تا پایان سال جاری در برنامه داریم .

او ادامه داد: این سالن تاکنون 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در زمینی به مساحت سه هزار و 200 مترمربع احداث می شود.

بیهقی از افتتاح یک سالن بدنسازی تا اول مهر امسال و یک زمین روباز چند منظوره ورزشی در هزار مترمربع در این دانشگاه خبر داد.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار نیز در این همایش با اشاره به اهمیت ورزش و جایگاه رفیع آن در دین مبین اسلام گفت: ورزشکار، کم تر دچار آسیب ها و مشکلات اجتماعی می شود.

علی کریمی به تشریح فعالیت های اخیر حوزه معاونت دانشجویی این دانشگاه در بخش تربیت بدنی پرداخت و افزود: تغییر مدیریت و تقویت کادر مدیریت تربیت بدنی و توجه به ورزش همگانی و پایه از جمله این فعالیت ها است.

وی با اشاره به موفقیت های ورزشی دانشجویان این دانشگاه و کسب 76 مدال توسط استادان، کارکنان و دانشجویان واحد گفت: از این تعداد مدال، 60 کاپ توسط دانشجویان پسر و 16 کاپ توسط دانشجویان خواهر به دست آمده است.

او با اشاره به اقدامات مثبت در بخش نشریات ورزشی افزود:در این زمینه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار، تنها واحد منطقه 9 است که دارای نشریه ورزشی است.

در این مراسم که در محل سالن همایش شهید عباسپور دانشگاه آزاد اسلامی واحد سبزوار و با حضور استادان، کارکنان و دانشجویان ورزشکار این دانشگاه برگزار شد، از 85 استاد، کارمند و دانشجوی مدال آور در رشته های مختلف ورزشی با اهداء جایزه و لوح یادبود، تقدیر شد .

حدود شش هزار دانشجو در دانشگاه ازاد اسلامی واحد سبزوار تحصیل می کنند .

انتشار: 25 اردیبهشت 1392 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 343

به "وجود رشته تربیت بدنی و توسعه فضای ورزشی از ضرورت های دانشگاه آزاد سبزوار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود رشته تربیت بدنی و توسعه فضای ورزشی از ضرورت های دانشگاه آزاد سبزوار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید