واکنش سازمان ملل به تجاوز نظامی آمریکا به مواضع الحشد الشعبی در عراق

به گزارش سبزوار امروز، سازمان ملل متحد در پی تجاوز تازه آمریکا به مواضع الحشد الشعبی در شمال عراق خواهان خویشتنداری طرف های ذیربط با این قضیه شد.

واکنش سازمان ملل به تجاوز نظامی آمریکا به مواضع الحشد الشعبی در عراق

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سازمان ملل متحد در پی حمله اخیر آمریکا به مواضع الحشد الشعبی در شمال عراق نزدیک مرز با سوریه خواهان خویشتنداری طرف های ذیربط با این قضیه شد.

به گزارش پایگاه خبری روسیا الیوم، استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در یک نشست خبری که امروز دوشنبه برگزار کرد، گفت: ما گزارش های مربوط به حملات ایالات متحده به منطقه مرزی بین عراق و سوریه را دنبال نموده ایم. دبیرکل همچنان نگران شرایط ناپایدار در این منطقه ها است.

دوجاریک اضافه کرد که گوترش مجدداً از همه طرف های ذیربط می خواهد که خویشتنداری نمایند و از اقداماتی که منجر به تشدید و جلوگیری از کوشش های دیپلماتیک با هدف حل و فصل می گردد، جلوگیری نمایند.

الحشد الشعبی عراق امروز در بیانیه ای اعلام نمود که در ساعت دو بامداد امروز (دوشنبه، 28 ژوئن)، هواپیماهای آمریکایی سه نقطه از نقاط استقرار نیروهای الحشد الشعبی (تیپ های 14 و 46)، واقع در 13 کیلومتری داخل مرزهای عراق در شهرستان القائم واقع در غرب استان الانبار را هدف قرار دادند.

بنا بر این بیانیه، این تجاوز به شهادت چهار نفر که در حال اجرا وظایف مرسوم خود مبنی بر جلوگیری از نفوذ عناصر داعش از سوریه به عراق بودند، منجر شد. این نیروها تحت فرماندهی عملیات مشترک عراق در حال اجرا وظیفه بودند و درگیر هیچ فعالیتی علیه حضور نیروهای خارجی در کشور عراق نبودند. همان طور که سازمان الحشد الشعبی بارها و بارها بر این امر تاکید نموده است.

در این بیانیه تاکید شده است که بر خلاف ادعای آمریکایی ها که برای توجیه این جنایت خود ارائه می نمایند، در نقاط مورد حمله، هیچ زرادخانه، انبار تسلیحات یا چیزی مشابه آن وجود نداشت.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2081

به "واکنش سازمان ملل به تجاوز نظامی آمریکا به مواضع الحشد الشعبی در عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش سازمان ملل به تجاوز نظامی آمریکا به مواضع الحشد الشعبی در عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید