نگرانی از موج دوم کرونا در آفریقا

به گزارش سبزوار امروز، خبرگزاری خبرنگاران- مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های اتحادیه آفریقا (CDC) از کشور های آفریقایی خواسته است اقدامات پیشگیرانه و کنترل را در برابر موج دوم کووید -19 تقویت نمایند که بدون شک وارد قاره می گردد.

نگرانی از موج دوم کرونا در آفریقا

با تور آفریقای جنوبی ارزان یه جذابترین کشور قاره آفریقا سفر کنید، ترکیبی از سافاری های دلنشین و اقامت در هتل های لوکس را در این سفر پر هیجان تجربه کنید.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های اتحادیه آفریقا (CDC) از کشور های آفریقایی خواسته است اقدامات پیشگیرانه و کنترل را در برابر موج دوم کووید -19 تقویت نمایند که بدون شک وارد قاره می گردد.

خبرگزاری مالی آژانس اکوفین (Agence Ecofin ) بیان کرد؛ با توجه به اینکه اکنون موج دوم شیوع بیماری همه گیر ویروس کرونا 2019 (کووید-19)، در کشور های اروپایی شروع شده است مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها اتحادیه آفریقا نگران ورود این موج به این قاره است.

دکتر جان نکنگاسونگ مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های اتحادیه آفریقا در کنفرانس مطبوعاتی گفت: اکنون زمان آماده شدن برای موج دوم است.

وی گفت: این قاره در چرخش منحنی بسیار پیروز بوده است، زیرا بیشتر آلودگی ها در حدود ماه ژوییه به اوج خود رسیده و سپس یک کاهش مداوم اتفاق افتاده است، اما اکنون شاهد رکود هستیم.

از زمان شروع همه گیری، آفریقا با وجود ترس از یک فاجعه احتمالی در این قاره، مقاومت خاصی نشان داده است. براساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های اتحادیه آفریقا ، 1.7 میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا 2019 (کووید-19)، تا به امروز در کشور های آفریقایی ثبت شده است. بر اساس این گزارش حدود 3.9 ٪ از مرگ و میر در دنیا به علت ابتلا به ویروس کرونا 2019 (کووید-19)، نیز در قاره آفریقا اتفاق افتاده است.

دکتر نکنگاسونگ همچنین از کشور های آفریقایی خواست تا هوشیاری خود را کاهش ندهند و آزمایش ها و شیوه های نظارتی و همچنین افزایش آگاهی در خصوص استفاده از ماسک و رعایت شیوه نامه های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری های اجتماعی به مردم گوشزد نمایند.

وی گفت: اگر این کار را با هم انجام دهیم، ما به طور تعیین قاره را برای موج دوم آماده می کنیم که بدون تردید اتفاق خواهد افتاد.

چند هفته پیش، سازمان بهداشت دنیای هشدار داد که آفریقا نمی تواند موج دوم کرونا را تحمل کند و این امر به ویژه برای اقتصاد قاره ویرانگر خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 18 آبان 1399 بروزرسانی: 18 آبان 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1619

به "نگرانی از موج دوم کرونا در آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی از موج دوم کرونا در آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید