نماینده ایران: استقلال و بی طرفی آژانس در دوره ریاست جدید حفظ گردد

به گزارش سبزوار امروز، نماینده ایران در واکنش به انتخاب مدیرکل جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی بر حفظ استقلال و بی طرفی اژانس در دوره ریاست جدید تاکید نمود.

نماینده ایران: استقلال و بی طرفی آژانس در دوره ریاست جدید حفظ گردد

به گزارش حوزه سیاست خارجی خبرنگاران، کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم ایران نزد سازمان های بین المللی در وین، بر بی طرفی و استقلال آژانس بین المللی انرژی اتمی در دوره ریاست جدید تأکید کرد.

به گزارش ایرنا، غریب آبادی چهارشنبه شب در پاسخ به سؤال خبرنگاران درخصوص موضع ایران در قبال انتخاب مدیرکل جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی، گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه بر حرفه ای گری، استقلال و بی طرفی آژانس تأکید نموده و انتظار دارد که این رویکرد، باید در هر شرایطی توسط آژانس و مقامات آن حفظ شود و کشورهای عضو نیز از اعمال فشار به آژانس جداً خودداری نمایند.

سفیر کشورمان اضافه نمود: سیاست و رفتار ایران نیز همیشه بر ترویج و همچنین رعایت این اصول راسخ بوده و بدیهی است؛ تداوم و تقویت حفظ اصول فوق توسط آژانس، با رهیافت مثبت و تعاملی از جانب ایران روبرو خواهد شد.

غریب آبادی تأکید کرد؛ با توجه به مسئولیت آژانس در راستی آزمایی اجرای برجام، مدیرکل جدید نیز همانند سلف خود، نقش مهم آژانس در حفظ توافق هسته ای را بدرستی ایفا نماید.

رافائل گروسی نماینده آرژانتین روز سه شنبه 7 آبان با رأی حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان مدیر کل جدید این آژانس انتخاب شد.

وی سفیر فعلی آرژانتین در اتریش و دستیار سابق مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 928

به "نماینده ایران: استقلال و بی طرفی آژانس در دوره ریاست جدید حفظ گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده ایران: استقلال و بی طرفی آژانس در دوره ریاست جدید حفظ گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید