نقش بانک آلمانی در توقیف 2 نفتکش چینی حامل گاز مایع ایران در سنگاپور

به گزارش سبزوار امروز، بلومبرگ طی گزارشی نوشت: توقیف دو نفتکش چینی حامل گاز مایع ایران که چندی پیش در سنگاپور انجام شد به درخواست یک بانک آلمانی بوده است.

نقش بانک آلمانی در توقیف 2 نفتکش چینی حامل گاز مایع ایران در سنگاپور

برای دیدن توسعه یافته ترین شهر آسیا، با تور سنگاپور همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، گزارشات نشان میدهند توقیف دو نفتکش چینی حامل گاز مایع ایران که چندی پیش در سنگاپور انجام شد به درخواست یک بانک آلمانی بوده است.

بانک نوردل بی که مقر آن در هانوور آلمان است، ادعای خود را با مدارکی ماه گذشته در دادگاه عالی سنگاپور عنوان کرد تا این کشتی ها را توقیف کند. این بانک مالکان چینی این کشتی ها را متهم به نقض یک قرارداد وام 30 میلیون دلاری نموده است.

گزارش شده که این دو کشتی با نامهای گس اینفینیتی و گس دیگنیتی، در نقض تحریم های آمریکا گاز مایع ایران را منتقل نموده اند. این دو کشتی فرستنده های خود را خاموش نموده بودند تا موقعیت آنها در نزدیکی تنگه هرمز شناسایی نشود و بعد از چند روز پس از اینکه پر از سوخت شده بودند، دوباره آنها را روشن کردند. این بانک آلمانی به یک نفتکش دیگر حاوی گاز مایع ایران اشاره می نماید که متعلق به شرکت تجاری کنولن بود.

طبق اطلاعات دادگاه عالی سنگاپور، نفتکش اینفینیتی در 22 جولای و نفتکش سی درگن در 24 جولای در سنگاپور توقیف شدند. هر دوی آن ها اکنون آزاد شده اند.

طبق اسناد دادگاه، بانک نوردل بی خاطرنشان کرد مالکان نفتکش گس دیگنیتی حضور در آبهای ایران را رد نموده اند ولی اطلاعات مکانی روزهایی که در دسترس نبودند با زمان خاموش شدن فرستنده هایشان تطابق دارد. این بانک همچنین خاطرنشان کرد گزارش روزانه سفر این کشتی ها که توسط مالکانشان تهیه شده ناخوانا بوده و نام کشتی را معین ننموده است.

171

منبع: تسنیم
انتشار: 6 شهریور 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 599

به "نقش بانک آلمانی در توقیف 2 نفتکش چینی حامل گاز مایع ایران در سنگاپور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش بانک آلمانی در توقیف 2 نفتکش چینی حامل گاز مایع ایران در سنگاپور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید