نقشه ریاض و ابوظبی برای کودتا در تونس به روایت افشاگر عربستانی

به گزارش سبزوار امروز، افشاگر معروف عربستانی از نقشه عربستان و امارات برای کودتا در تونس با همکاری چهره هایی از رژیم دیکتاتوری معدوم بن علی خبر دادند.

نقشه ریاض و ابوظبی برای کودتا در تونس به روایت افشاگر عربستانی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مجتهد، افشاگر معروف عربستان در توئیت جدید خود از نقشه مشترک عربستان و امارات با مشارکت چهره هایی از رژیم بن علی دیکتاتور سابق تونس برای تکرار سناریوی مصر در تونس اطلاع داد.

این نقشه قرار است در ابتدا انقلاب و جنبش اسلام گرای النهضه در تونس را هدف قرار دهد و سپس کشور تونس را به یک هرج و مرج امنیتی سوق دهد، به دنبال آن اعتراضاتی مصنوعی و ساختگی برای مطالبه انحلال مجلس و تعطیلی قانون اساسی ساماندهی می گردد و پس از آن یک شخصیت هوادار ابوظبی در تونس به قدرت خواهد رسید.

مجتهد که به نزدیکی به مراکز تصمیم ساز در عربستان شناخته شده است، گفت: این اطلاعات درباره طرح عربستان و امارات برای تحویل قدرت در تونس به رژیم بن علی نظیر رژیم السیسی بر مبنای نابودی انقلاب و سرکوب بی امان اسلام گرایان است.

مجتهد به نقل از کسانی که در ابتدا فریب خورده و برای مشارکت در اجرای این نقشه دعوت شده بودند، آورده است: در ابتدا هدف از این نقشه نجات تونس از هرج و مرج خوانده شد، اما بعدا معلوم شد که این نقشه تونس را به هرج و مرج خواهد کشاند و منجر به وضعیتی می گردد که در آن سرکوبگری قدرت حاکم ده ها برابر شدیدتر از دوران بن علی خواهد بود.

در توئیت افشاگر معروف عربستانی آمده است: چیزی که باعث شد این افراد فریب خورده با مجتهد تماس بگیرند نقش محوری عربستان و امارات در آن بود که همه چیز اعم از پول، رسانه و کار اطلاعاتی و حمایت بین المللی را برای آن فراهم کردند و مزدورانی را هم به خدمت گرفتند تا دست به حملات خرابکارانه و ترور بزنند تا با ایجاد هرج و مرج ، تعطیلی قانون اساسی و حکومت در تونس توجیه گردد.

در این طرح عبیر موسی رئیس حزب الدستوری الحر، محسن مرزوق، رئیس حزب مشروع تونس و الفه یوسف یک استاد معروف دانشگاه در تونس و همچنین دیگر فعالانی نزدیک به یوسف الشاهد نخست وزیر سابق و شخصیت هایی دیگر مشهور به نزدیکی با امارات مشارکت دارند و کمال اللطیف بازرگان مشهور و جنجالی در تونس هم که به او لقب سازنده روسای جمهور می خوانند در این کار هماهنگی دارد.

بسیاری از این شخصیت ها روابط نزدیک خود با سفرای عربستان و امارات را مخفی نمی نمایند و اصلا از اینکه به دفاتر آنها آمد و شد داشته باشند شرمی ندارند اگرچه که هماهنگی های حساس کار سفرا نیست، بلکه کار شخصیت های اطلاعاتی از عربستان و امارات است که قبل و بعد از مسئله کرونا تحت پوشش مسائل دیپلماتیک به تونس رفت و آمد دارند .

این نقشه در هفت مرحله خلاصه شده است؛ نخست اینکه جنبش اسلام گرای النهضه تخریب و سرکوب گردد، دوم اینکه ملت را به شکست مجلس متقاعد نمایند، سوم اینکه قدرت رئیس جمهور را زیر سوال ببرند، چهارم اینکه کشور را به هرج و مرج امنیتی سوق دهند، پنجم اعتراضاتی ساختگی برای تحریک مردم به مطالبه انحلال مجلس و توقف قانون اساسی ترتیب دهند و ششم دستگاه امنیتی به خواسته مردم درباره انحلال مجلس و تعطیلی قانون اساسی پاسخ دهد و هشتم اینکه نظیر اتفاقی که در مصر روی داد و رژیم عبدالفتاح السیسی روی کار آمد، شخصی هوادار کمال اللطیف و امارات در تونس به قدرت برسد.

مجتهد به نقل از منابع مطلع خود آورده است که این طرح مراحل نهایی خود را در ماه مه جاری سپری می کرد که یک مسئله نهایی شدن آن را به تعویق انداخت، اما مراحل نخست آن با موفقیت همراه بوده است و به گفته منابع، مراحل سرنوشت ساز طرح احتمالا پس از مهار کرونا در تونس اجرا می گردد.

به گفته مجتهد در راستای اجرای سه مرحله نخست طرح مذکور شبکه های العربیه، اسکای نیوز و توئیتر و فیس بوک موج هجمه ای علیه جنبش النهضه و به خصوص راشد الغنوشی رئیس مجلس تونس راه انداختند و او را به انحصار قدرت متهم کردند و موج دیگری از حملات خود را هم علیه مجلس و رئیس جمهور به کار گرفتند.

.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1394

به "نقشه ریاض و ابوظبی برای کودتا در تونس به روایت افشاگر عربستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقشه ریاض و ابوظبی برای کودتا در تونس به روایت افشاگر عربستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید