نشست سه جانبه افغانستان، پاکستان و چین برگزار گردید

به گزارش سبزوار امروز، به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی، گران هیواد سخنگوی وزارت خارجه افغانستان در یک کنفرانس خبری اعلام نمود که نشست سه جانبه افغانستان، پاکستان و چین امروز سه شنبه با حضور معاونان وزرای خارجه 3 کشور به وسیله ویدئو کنفرانس برگزار گردید.

نشست سه جانبه افغانستان، پاکستان و چین برگزار گردید

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

بر اساس اعلام این خبرگزاری، در این نشست، چین و پاکستان از فرایند آزادی زندانیان استقبال نموده و از گروه طالبان خواستند تا با کاهش خشونت ها زمینه را برای شروع مذاکرات بین الافغانی فراهم سازد.

بر اساس اعلام سخنگوی وزارت خارجه افغانستان، در نشست مذکور پیرامون اجرای تفاهمنامه همکاری های امنیتی که در سال 2018 میان وزاری خارجه 3 کشور به امضا رسید، نیز بحث شده است.

وزارت خارجه افغانستان در این خصوص اعلام نمود که سه کشور در مورد همکاری ها برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا نیز بحث و مصاحبه کردند.

همچنین توسعه روابط دو جانبه میان پاکستان و افغانستان برای تامین صلح و اتحاد میان دو کشور نیز از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1483

به "نشست سه جانبه افغانستان، پاکستان و چین برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست سه جانبه افغانستان، پاکستان و چین برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید