نام گذاری ساختمان دانشکده علوم اجتماعی واحد تهران مرکزی به نام شهید هادی باغبانی

به گزارش سبزوار امروز، مراسم نام گذاری ساختمان دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه واحد تهران مرکزی به نام شهید والامقام هادی باغبانی با حضور آقامیری برگزار گردید.

نام گذاری ساختمان دانشکده علوم اجتماعی واحد تهران مرکزی به نام شهید هادی باغبانی

جهت دریافت خدمات طراحی باغ ویلا سنتی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مراسم تجلیل از آزادگان و آیین نام گذاری ساختمان دانشکده علوم اجتماعی، ارتباطات و رسانه واحد تهران مرکزی با حضور خانواده معزز شهید بزرگوار هادی باغبانی برگزار گردید.

در این مراسم که با حضور سید محمودرضا آقامیری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران و واحد تهران مرکزی، حسین افشار، مسئول امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، روسای واحدهای استان تهران، معاونین و روسای دانشکده های واحد تهران مرکزی، جمعی از ایثارگران، کارکنان و دانشجویان واحد برگزار گردید، علاوه بر تقدیر از خانواده شهید والامقام هادی باغبانی ، از پنج آزاده دانشجوی این واحد نیز تجلیل به عمل آمد.

آقامیری در مراسم یادبود شهید هادی باغبانی دانشجوی مدافع حرم رشته علوم ارتباطات واحد تهران مرکزی، با اشاره به سالروز ورود آزادگان سرافراز در 26 مردادماه، با یادآوری خاطرات سخت دوران جنگ تحمیلی، اظهار کرد: جنگ برای تمام مردمان دنیا حاوی نکات تلخ و شیرین است. جنگ برای هر کشوری ویرانی، شهادت، اسارات و تلخی دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در مورد جنگ ایران وعراق گفت: به صورت کلی در جنگ دو گروه درگیر می شوند، گروه نخست تبلیغاتی ها و اهالی رسانه و گروه دیگر که درگیر واقعیت های جنگ می شوند که بعضاً بعضی از واقعیات را نمی توان بازگو کرد. پیروزی در جنگ تحمیلی جز با شهادت و رشادت های رزمندگان و اسرا میسر نمی شد. امروز جمهوری اسلامی به برکت همین رشادت ها و مقاومت ها تنها کشور سربلند و مقتدر منطقه است.

آقامیری توضیح داد: تنها کشوری که در مقابل آمریکا ایستاده و مقتدرانه عمل نموده جمهوری اسلامی ایران بوده، چرا که ملت سرافراز ایران تصمیم گرفت هم به لحاظ نظامی و هم از نظر علمی مقاومت کند. پیروزی در این جنگ منجر به محکومیت صدام و اثبات متجاوزگر بودن عراق شد. اکنون جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از قدرتمندترین کشورها در خاورمیانه است.

وی اضافه کرد: امروز از برکت استقامت، مقاومت و شهادت شهیدانی همچون هادی باغبانی، ایران عزیز تنها کشوری است که در 50 سال گذشته حرف زده، عمل نموده و جواب برخوردهای غرب را داده است. بنده به یاد دارم در روز تبادل اسرا، نمایندگان سازمان ملل قصد داشتند اسرا را در 15 کیلومتری مرز در داخل کشورمان تبادل نمایند اما بنده به عنوان مسئول ایرانی در آن روز راضی به این امر نشدم چرا که معتقد بودم تمام رشادت ها به خاطر خاک وطن بود و این تبادل باید در نقطه صفر مرزی صورت پذیرد. پس از چند ساعت گفتگو با مسئولان عراقی، نمایندگان سازمان ملل موافقت خود را برای تبادل در نقطه صفر مرزی اعلام نمودن و این امر در نقطه صفر مرزی انجام شد. در واقع اصرار بنده به خاطر مصداق باور و ایمان شهدا بود که نباید حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی به دشمن واگذار شود.

آقامیری با بیان اینکه اینها همه نماد قدرت و عظمت یک کشور است و این موضوع فقط نظامی نبوده بلکه نظامی بخشی از آن بوده است، گفت: بخش اعظم این قدرت از ملتی است که پذیرفته اند آزاد باشند تا در مسائل علمی و در مسائل هسته ای صندلی خود را پیدا نمایند و بتوانند در رقابتهای علمی و نظامی در دنیا حضور داشته باشند. اکنون ایران کشوری است که در نانو تکنولوژی رتبه چهار را دردنیا به دست آورد و علی رغم تمام محدودیت ها و فشارها، قدرت نظامی دارد که این همه مدیون مقاومت ملت و ایثارگری شهدا و خانواده هایشان است.

رئیس دانشگاه ازاد اسلامی استان تهران در سرانجام گفت: امروز شاهد استقامت خانواده های شهدای مدافع حرم هستیم، این تداوم همان راه مقاومت است که باید نسبت به آن قدردان بوده و امیدواریم که شرمسار این خانواده ها نباشیم.

لازم به ذکر است در این مراسم زندگینامه شهید هادی باغبانی به صورت شناسنامه نمادین از طرف اداره کل امور ایثارگران شهرداری به تمامی حاضرین اهدا شد. در سرانجام این مراسم نیز با حضور در مزار شهدای گمنام، با غبارروبی، عطرافشانی و قرائت فاتحه، به مقام شامخ شهدا ادای احترام و با آرمان های والای شهیدان گرانقدر انقلاب اسلامی تجدید میثاق شد.

شهید هادی باغبانی دانشجوی واحد تهران مرکزی، خبرنگار و مستندساز بوده و در حین تصویربرداری از وقایع جنگ در 28 مرداد 1392 در دمشق سوریه به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای امامزاده ابراهیم (ع) شهر بابلسر به خاک سپرده شد.

4127

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1527

به "نام گذاری ساختمان دانشکده علوم اجتماعی واحد تهران مرکزی به نام شهید هادی باغبانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نام گذاری ساختمان دانشکده علوم اجتماعی واحد تهران مرکزی به نام شهید هادی باغبانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید