موشک ایستگاه فضایی چین در جهت بازگشت به زمین

به گزارش سبزوار امروز، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپیس نیوز، چین نخستین ماژول ایستگاه فضایی خود را روز پنج شنبه به فضا فرستاد. اما به نظر می رسد موشک حامل این ماژول اکنون به شیوه ای آرام و غیرقابل پیش بینی در جهت بازگشت به زمین است.

موشک ایستگاه فضایی چین در جهت بازگشت به زمین

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

موشک لانگ مارچ B5 (عظیمترین موشک چین) به طور موفقیت آمیز ماژول 22.5 متریک تنی Tianhe را به مدار زمین برد. این ماژول 492 ثانیه پس از پرتاب از قسمت اصلی موشک جدا شد و به طور مستقیم در مدار از پیش معین شده نهاده شد.

این موشک که به طور خاص برای ارسال ماژول ایستگاه فضایی به مدار زمین طراحی شده، دارای یک قسمت مرکزی و 4 بوستر کناری است تا محموله خود را به طور مستقیم در مدار زمین قرار دهد. اکنون این قسمت از لانچر نیز در مدار قرار گفته و احتمالاً طی چند روز یا هفته آینده به طور کنترل نشده وارد اتمسفر زمین بگردد.

در صورت وقوع چنین رویدادی، این یکی از عظیمترین موارد ورود کنترل نشده ابزار ساخت انسان به اتمسفر زمین است و حتی محتمل است در یک منطقه مسکونی فرود بیاید. قسمت مرکزی این موشک 30 متر طول و 5 متر عرض دارد و احتمالاً هنگام ورود به اتمسفر می سوزد اما بقایای آن احتمالاً به سطح زمین می افتند.

بیشتر اوقات قسمت اول موشک به مدار مورد نظر نمی رسد و وارد اتمسفر می گردد. درنتیجه هنگام ورود در یک منطقه از پیش معین شده فرود می آید. بعضی موشک های عظیم تر دارای قسمت دومی هستند که از ارتفاع پایین تر از مدار می گذرند تا مدت زمان مدار زدن موشک و احتمال برخورد آن کمتر گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 خرداد 1400 بروزرسانی: 1 خرداد 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1996

به "موشک ایستگاه فضایی چین در جهت بازگشت به زمین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موشک ایستگاه فضایی چین در جهت بازگشت به زمین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید