فایننشال تایمز: درج انصارالله در لیست تروریسم موجب فاجعه انسانی در یمن می گردد

به گزارش سبزوار امروز، روزنامه فایننشال تایمز نسبت به خطر درج نام انصارالله یمن در لیست تروریسم از سوی آمریکا هشدار داد.

فایننشال تایمز: درج انصارالله در لیست تروریسم موجب فاجعه انسانی در یمن می گردد

به گزارش ایسنا، اندرو انگلند، خبرنگار روزنامه فایننشال تایمز در لندن در گزارشی به نقل از مارک لوکوک، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور انسانی نوشت: در صورتی که دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا انصارالله را در لیست تروریسم قرار دهد یمن که یک کشور فقیر است با قحطی ویرانگری روبرو خواهد شد.

این نویسنده گفت: واردات مواد غذایی به این کشور در ماه نوامبر به یک چهارم کاهش یافت و به گفته لوکوک در دسامبر نیز شرایط بهبود نیافته است.

گروه های بشردوستانه فعال در زمینه امدادرسانی در یمن می گویند، کشوری که از شش سال پیش با جنگ ویرانگری روبروست با بدترین قحطی روبرو است.

به گفته لوکوک، این مساله تأثیر بزرگی بر شرایط انسانی خواهد گذاشت طوری که واردات مواد غذایی را تضعیف و یمن را با قحطی گسترده روبرو خواهد نمود.

انگلند معتقد است، تجار یمنی نگران پیامدهای درج انصارالله در لیست تروریسم بر فعالیت هایشان هستند چراکه نهادهای بشردوستانه با شرکای تجاری فعالیت می نمایند.

انصارالله کنترل شمال یمن از جمله صنعا و بندر الحدیده را در دست دارد که بیشتر یاری های بشردوستانه از این بندر وارد یمن می شوند. در صورتی که انصارالله در لیست تروریسم قرار داده گردد هرگونه نهاد بشردوستانه ای که با انصارالله تعامل کند در معرض تحریم های آمریکا قرار می گیرد.

آمریکا به صورت علنی درباره برنامه های خود برای درج انصارالله در لیست تروریسم صحبتی ننموده است. اما مطبوعات آمریکا به نقل از مسؤولان این کشور اخیرا اعلام کردند دولت ترامپ میخواهد انصارالله را در لیست تروریسم قرار دهد.

به گفته لوکوک، سازمان ملل به 13 میلیون تن یا به عبارتی نیمی از ساکنان که با خطر گرسنگی روبرو هستند، یاری رسانی می نماید. اما کشورهای اهدانماینده مثل عربستان و امارات و کویت به وعده های خود عمل ننموده و یاری ها کاهش یافته است و سازمان ملل تنها می تواند به 9 میلیون نفر یاری کند.

به گفته این مقام، چهار میلیون تن دیگر به غذای کافی دست نمی یابند و در معرض قحطی هستند.

یک دیپلمات غربی گفت، مسؤولان آمریکایی که با آن ها گفت وگو نموده به خطر درج انصارالله در لیست تروریسم بر شرایط انسانی یمن اذعان نموده اند.

این دیپلمات گفت: اقدام ترامپ کوشش های دولت آینده با رهبری جو بایدن برای تعامل با بحران در خاورمیانه را پیچیده می نماید.

لوکوک گفت، در زمانی که دولت ترامپ میخواهد گروه های بشردوستانه را از تحریم ها استثنا کند اما بیشتر مواد غذایی مصرفی در یمن توسط تجاری وارد می شوند که با نهادهای بشردوستانه همکاری می نمایند.

لوکوک اضافه نمود: شرایط درحال وخیم تر شدن است به این دلیل که به تعهداتی که درباره حمایت اقتصادی داده شده بود، عمل نشده است. واردنمایندگان مواد غذایی می گویند نگران این هستند که در صورت درج نام انصارالله در لیست تروریسم نتوانند مواد لازم را وارد یمن نمایند و این مرا نگران می نماید.

منبع: عصر ایران
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1790

به "فایننشال تایمز: درج انصارالله در لیست تروریسم موجب فاجعه انسانی در یمن می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فایننشال تایمز: درج انصارالله در لیست تروریسم موجب فاجعه انسانی در یمن می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید