عراقی ها هم به همراه سلبریتی ها برای کرونا کمپین به راه انداختند، عکس

به گزارش سبزوار امروز، ایرنا نوشت: با رسیدن شمار مبتلایان به کرونا در عراق به 110 نفر و تشدید تدابیر پیشگیرانه دولت، شهروندان عراق همانند فعالان ایرانی برای آگاهی بخشی نسبت به خطر شیوع ویروس کرونا به ایجاد کمپین ها و کارزاهایی همچون در خانه بمانید در شبکه های اجتماعی روی آورده اند.

عراقی ها هم به همراه سلبریتی ها برای کرونا کمپین به راه انداختند، عکس

همانند پویش ایرانی سهم من در بحران کرونا عراقی ها کمپین هایی با عناوین در خانه بمانید و کرونا را شکست می دهیم را در شبکه های اجتماعی فعال کردند.

بسیاری از فعالان و چهره های رسانه ای، فرهنگی، ورزشی و سیاسی عراق به این کمپین پیوسته و از مردم کشور خود خواسته اند تا همزمان با اقدام های دولت برای پیشگیری از شیوع این بیماری، در خانه های خود بمانند.

فعالان عراقی در راستای آگاهی بخشی همگانی به طور گسترده ای به این کمپین پیوسته و هرکس به فراخور سلیقه و ذوق خود، به شیوه ای ابتکاری مردم را به ماندن در خانه دعوت نموده است.

احمد الزیادی روزنامه نگار عراقی در این خصوص نوشته است که تعداد مبتلایان به کرونا به بیش از 100 نفر رسیده یعنی مشابه تعداد مبتلایان در ایتالیا در دو هفته قبل است و اکنون مبتلایان به کرونا در ایتالیا به 17 هزار نفر افزایش یافته است.

الزیادی افزود که اگر مردم عراق نمی خواهند بعد از دو هفته به سرنوشت ایتالیا گرفتار شوند، باید سطح آگاهی همگانی را بالا برده و به تدابیر پیشگیرانه دولت پایبندی نشان داده و همکاری لازم را انجام دهند.

یونس محمود مهاجم سرشناس فوتبال عراق نیز تصویری از آزمایش تب سنجی خود را در یکی از ورزشگاه های شمال عراق نشان داده و از همه مردم خواسته است که با نیروهای بهداشتی در خصوص پیشگیری از انتشار ویروس کرونا همکاری کنند.

شماری از بازیکنان باشگاه نفت وسط یکی از باشگاه های لیگ برتر عراق نیز در ویدئویی هر کدام پیام های کوتاهی برای پیشگیری از ویروس کرونا ارائه نموده و سخن خود را با شعار کمپین کرونا را شکست می دهیم پایان می دهند.

ازل السیاب یکی از فعالان رسانه ای عراق ویدئو سلفی از خود در شبکه های اجتماعی گذاشته و التماس گونه از مردم می خواهد در خانه ها مانده و از ترددهای غیر ضروری در شهرها خودداری کنند.

وی خطاب به شهروندان عراقی گفته است که اگر برای خود، خانواده، جامعه و کشور نگران هستید، لطفا در خانه ها بمانید و از رفت و آمدهای غیر ضروری به خارج خانه خودداری کنید تا بتوانیم بر کرونا پیروز شویم.

اما هشام الهاشمی کارشناس برجسته سیاسی و امنیتی عراق نوشته است که اکون زمانه، زمانه کرونا است و بهترین پیشگیری در برابر این ویروس و نجات یافتن از این خطر، ماندن در خانه است.

هشام عزاوی السامرائی یکی از مجریان برنامه های سیاسی عراق نیز در ویدئو سلفی، از مردم خواسته که به توصیه های بهداشتی توجه نموده و فعلا در خانه بمانند.

کاربری به نام حیدر علی جریش که خود را متخصص سازه معرفی نموده با نمایش تصویری از دو بسته چوب کبریت که یکی از دسته ها سوخته است، از سرپرست خانواده ها خواسته که در خانه بمانند.

جریش با نمایش دسته دوم چوب کبریت ها که سالم هستند، افزود که مرد خانه اگر سالم بماند، خانواده نیز سالم خواهد ماند، برای همین در خانه بمانید.

او خاطر نشان ساخته که با هوشیاری می توانید خود و خانواده را از آتش ویروس کرونا حفاظت کنید.

راوان الخالدی یکی دیگر از کاربران عراق در بحران شیوع کرونا با جامعه فقیران کشورش ابراز همدردی نموده و نوشته است که خدا به داد فقرا در بحران کرونا برسد زیرا نه مواد ضدعفونی و نه ماسک دارند.

وی ماندن در خانه را برای فقرا به دلیل اینکه زندگی آنها بر درآمد روز مزدی پایدار است، سخت و مشقت بار دانسته است.

در این کمپین، عراقی ها همانند هر بحران دیگر، طبع شوخی و مزاح شان گل نموده و برای کاستن از هم و غم عمومی، برای توجیه در خانه ماندن به ابراز طنز روی آورده اند.

ایلین یک کاربر عراقی تصویری از کارتون تام و جری را هنگام مشاهده تلویزیون نشان داد و نوشته است که در خانه می مانم و کارتون تام و جری را دنبال می کنم.

رشا العزاوی دیگر کاربر عراقی به طنز نوشته خود قرنطینه کردن در چین اینجوری بود که هر شخص مواد غذایی و آب آشامیدنی و مواد ضدعفونی کننده را در واحد مسکونی اش برد و تعداد خانواده اش از 4 نفر تجاوز نمی کرد.

او اضافه نموده است که در عراق خود قرنطینه شدن به این معنا است که هر خانه متشکل از 30 نفر است به خاطر اینکه چهار تا از پسران ازدواج نموده و مادر آنها نمی پذیرد بچه هایش از او دور باشند.

دولت عراق و استانداری های مختلف این کشور برای مقابله با شیوع کرونا تدابیر سختگیرانه تری اتخاذ کردند.

مقررات منع تردد به مدت سه روز در برخی استان ها، ممنوعیت رفت و آمد بین استان ها و شهرهای مختلف، اقدامات ضدعفونی کردن گسترده در ادارات و کاهدش ساعات اداری و تعطیلی مدارس و دانشگاه ها برای سومین هفته متوالی و قطع پروازها و تردد به کشورهای دیگر بخشی از این اقدام ها بوده است.

با وجود همه اینها، همچنان ویروس کرونا در عراق در حال انتشار است و تعداد مرگ و میر ناشی از این بیماری به 10 نفر رسیده است.

طبق اعلام رسمی وزارت بهداشت عراق تعداد مبتلایان از 100 نفر تجاوز نموده و به 110 نفر رسیده است.

310 310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1234

به "عراقی ها هم به همراه سلبریتی ها برای کرونا کمپین به راه انداختند، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراقی ها هم به همراه سلبریتی ها برای کرونا کمپین به راه انداختند، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید