عبور ابتلای جهانی کرونا از 98 میلیون نفر

به گزارش سبزوار امروز، برآوردهای آماری از سراسر دنیا نشان می دهد همزمان با عبور ابتلای دنیای به ویروس کرونا از 98 میلیون نفر، شمار بهبود یافتگان از این بیماری نیز از 70 میلیون نفر گذشته است.

عبور ابتلای جهانی کرونا از 98 میلیون نفر

به گزارش خبرنگاران از فارس، آمار وبگاه وُرلداُمتر نشان می دهد تعداد کسانی که در کشورهای مختلف، به ویروس کووید 19 مبتلا شده اند امروز (آدینه) از 98 میلیون نفر فراتر رفته است.

بر این اساس تا لحظه نگارش این خبر98,089,877 نفر در سراسر دنیا به این ویروس مبتلا شده اند و 2,100,404 نفر نیز بر اثر آن جان خود را از دست داده اند.

در مقابل اما 70,467,972 نفر از بند این بیماری رهایی پیدا نموده و سلامت خود را به دست آورده اند.

در میان کشورهای آلوده به این ویروس، ایالات متحده آمریکا با 25,196,086 نفر، بیشترین شمار مبتلایان در دنیا را دارد. این کشور با 420,285 جان باخته، در رتبه نخست کشورهای دارای بیشترین موارد فوتی ویروس کرونا ایستاده است.

طبق داده های وُرلداُمتر، طی بیست وچهار ساعت گذشته از تمام ایالت های آمریکا به صورت مجموع 193,758 مبتلای جدید به ویروس کرونا گزارش شده است. طی یک روز گذشته نیز 4,363 فوتی در این کشور گزارش شده است.

این در حالی است که طبق گزارش شبکه سی اِن اِن، تعداد فوتی های سالانه آمریکا بر اثر موارد مختلف (سوانح رانندگی، بیماری، خودکشی و غیره) از رقم دویست وپنجاه هزار نفر کمتر است.

آنالیز های آماری نشان می دهد که آمریکا 25.7 درصد از کل مبتلایان به این بیماری را در خود جای داده است. بعد از آن، هند با حدود 10.83 درصد از کل مبتلایان دنیا یعنی تقریبا ده میلیون و ششصد و بیست وشش هزار نفر در رتبه دوم قرار گرفته است. بعد از آنها برزیل با هشت میلیون و هفتصد هزار مبتلا یعنی 8.87 درصد کل بیماران، قرار گرفته است.

در این میان قاره آمریکای شمالی و مرکزی حدود بیست وهشت میلیون و هشتصد هزار مبتلا و تقریبا 607 هزار فوتی، و قاره اروپا با بیست وهشت میلیون و چهارصد و هشتاد هزار مورد ابتلا و 651 هزار جان باخته را از این آمار به خود اختصاص داده اند.

حتی با وجود ارائه واکسن کرونا برای آمریکایی ها، افزایش میزان مبتلایان به کرونا موجب پر شدن بیمارستان ها و کلینیک ها در بعضی از نقاط این کشور شده است. با این حال، آنتونی فائوچی رئیس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا توزیع واکسن های کرونا را اقدامی عجولانه توصیف کرد.

یکی از نکات قابل توجه آمارهای فرایند شیوع ویروس کرونا، مدت زمان افزایش شمار مبتلایان است. بر اساس آنالیز های آماری، ویروس کرونا از زمانی که 14 میلیون را در دنیا بیمار نموده بود، دربازه های سه یا چهار روزه، یک میلیون نفر را نیز گرفتار خود کرد؛ اما این بار در عرض دو روز امروز شمار ابتلای دنیای از 98 میلیون نفر عبور کند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 18 اسفند 1399 بروزرسانی: 18 اسفند 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1856

به "عبور ابتلای جهانی کرونا از 98 میلیون نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبور ابتلای جهانی کرونا از 98 میلیون نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید