شمار موارد کرونا در دنیا از 25 میلیون نفر گذشت ، هند به کانون اصلی شیوع بدل شده است

به گزارش سبزوار امروز، آخرین ارقام منتشرشده نشان می دهد که شمار موارد کرونا در دنیا از 25 میلیون مورد گذشته است و کانون اصلی شیوع بیماری دو باره تغییر محل داده و از ایالات متحده و آمریکای لاتین به هند منتقل شده است.

شمار موارد کرونا در دنیا از 25 میلیون نفر گذشت ، هند به کانون اصلی شیوع بدل شده است

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور ارزان هند ما را تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، شمار موارد جدید روزانه عفونت با ویروس کرونا در هند روز یکشنبه 9 شهریور به 78761 مورد رسید که بیشترین میزان های گزارش روزانه موارد در آمریکا در میانه ماه ژوئیه یعنی 77299 مورد بیشتر شده است. اوج گیری موارد جدید کرونا در هند در آسیای جنوبی باعث شد است که شمار کلی موارد عفونت به 25074751 مورد برسد.

داده های سازمان دنیای بهداشت نشان می دهد که شمار رسمی موارد دنیای کرونا در دنیا اکنون دست کم پنج برابر شمار موارد شدید آنفلوانزی ثبت شده در هر سال است. موارد مرگ ناشی کرونا هم از محدوده 290000 تا 650000 مورد مرگ مربوط به آنفلوانزا هم بیشتر شده است.

شمار موارد مرگ ناشی کرونا در دنیا هم به بیش از 840000 مورد رسیده است که با توجه به دوره پنهانی یا کمون 2 هفته ای عفونت ویروسی شاخصی است که با تاخیر شرایط شیوع را نشان می دهد.

هند، دومین کشور پرجمعیت دنیا، در حال حاضر از لحاظ شمار کلی موارد کرونا در رده سوم پس از ایالات متحده آمریکا و برزیل قرار گرفته است، اما از هفت اوت (17 مرداد) شمار موارد روزانه جدید کرونا در هند از هر دوی این کشورها بیشتر شده است.

نارندرا مودی، نخست وزیر هند با وجود افزایش موارد روزانه عفونت به دنبال بازگشت شرایط به حالت عادی است تا از آسیب های مالی پاندمی را در این کشور کاهش دهد. هند با جمعیت 1.3 میلیارد نفر از ماه مارس (اواخر اسفند) وارد قرنطینه سختگیرانه ای برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا شد.

دولت هند روزشنبه اعلام که شبکه قطارهای زیرزمینی را که وسیله ای حیاتی برای دهلی نو، پایتخت کشور است، بازگشایی خواهد نمود و از ماه آینده اجازه برگزاری رویدادهای ورزشی و مذهبی را به شکلی محدود خواهد داد.

آمریکای لاتین هنوز منطقه ای از دنیا است که بیشترین موارد عفونت در آن رخ می دهد، اما شمار عفونت ها در بعضی از کشورهای این منطقه آغاز به اندکی کاهش نموده است.

در ایالات متحده آمریکا، همه سنجه های شیوع شامل موارد جدید، مرگ ها، بستری شدن ها و میزان مثبت شدن آزمایش ها در حال کاهش بوده است، اما کانون های شیوع جدیدی در غرب میانه این کشور هم دارد ظهور می نماید.

سرعت افزایش میزان عفونت های جدید در دنیا هم اندکی کاهش یافته است. حدود سه هفته طول کشید تا شمار موارد بیماری با افزایش 5 میلیون موردی به 25 میلیون برسد. اما در مقام مقایسه مدت 5 میلیون مورد افزایش برای رسیدن به 20 میلیون، 15 میلیون و 10 میلیون به ترتیب در 19، 24 و 39 روز رخ داد.

میزان موارد جدید روزانه کرونا در دنیا در ماه اوت (اواخر مرداد) تا به حال به حدود 1.2 درص کل موارد کاهش یافته است. اما در ماه های پیشین این رقم بیشتر بوده و به تدریج کاهش یافته است: در ماه ژوئیه (اواخر تیر) 1.7 درسد، در ماه ژوئن 1.8 درصد، در ماه مه 2.1 درصد، در ماه آوریل 4.6 درصد و در ماه مارس 7.7 درصد.

البته کارشناسان بهداشتی تاکید می نمایند داده های رسمی چه در خصوص شمار عفونت و چه شمار مرگ ها به خصوص به علت محدودیت ظرفیت آزمایش کردن کم شماری دارد.

با اینکه مدت پاندمی کووید-19 هنوز به ابعاد پاندمی آنفلوانزای اسپانیایی در سال 1918 نرسیده است، کارشناسان نگران هستند که داده های در دسترس فعلی تاثیر حقیقی پاندمی را نشان ندهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1519

به "شمار موارد کرونا در دنیا از 25 میلیون نفر گذشت ، هند به کانون اصلی شیوع بدل شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار موارد کرونا در دنیا از 25 میلیون نفر گذشت ، هند به کانون اصلی شیوع بدل شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید