شمار مبتلایان کرونا در افغانستان افزایش یافت موافقت شورای همکاری خلیج فارس برای تاسیس شبکه امنیت غذایی مقابله با کرونا

به گزارش سبزوار امروز، آمارهای رسمی دولت افغانستان نشان می دهد شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 906 تن افزایش یافته است.

شمار مبتلایان کرونا در افغانستان افزایش یافت موافقت شورای همکاری خلیج فارس برای تاسیس شبکه امنیت غذایی مقابله با کرونا

وزارت بهداشت افغانستان گفت: طی 24 ساعت گذشته، 66 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور مشاهده شده و آمار کل مبتلایان به این بیماری به 906 تن رسید.

وحید مایار، سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان به رسانه ها گفت که در 24 ساعت گذشته 465 نمونه مشکوک در آزمایشگاه های افغانستان مورد آزمایش قرار گرفته که از این میان 66 مورد مثبت و بقیه منفی شده اند.

موارد جدید ابتلا شامل 26 مورد در کابل، 15 مورد در قندهار، 6 مورد دربلخ، 5 مورد در قندوز، 5 مورد در هرات، 4 در هلمند، 3 مورد در لغمان، یک مورد در ننگرهار و یک مورد در کنر است.

براساس اطلاعات وزارت بهداشت افغانستان، تا به امروز از مجموع افراد مبتلا 11 درصد بهبود یافته اند.

مایار گفت، در 24 ساعت گذشته 45 تن از مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور بهبود یافته اند که با این رقم، مجموع بهبودیافتگان به 99 نفر افزایش یافته است.

او شرح داد که در 24 ساعت گذشته هیچ مورد فوتی در اثر کرونا به ثبت نرسیده است.

در پی افزایش شیوع کرونا در افغانستان، دولت در بسیاری از شهرها محدودیت های تردد را برای شهروندان وضع کرده است. در کابل و هرات که در صدر شهرهای آلوده به ویروس کرونا قرار دارند نیز قرنطینه برای مدتی دیگر تمدید شده است.

همچنین دولت اعلام کرده که در نظر دارد تا بودجه بیشتری را برای مبارزه با شیوع کرونا در این کشور اختصاص دهد. محمد اشرف غنی، رییس جمهوری افغانستان نیز گفته که برای جلب حمایت مالی بیشتر جامعه جهانی مذاکراتی را با نهادهای بین المللی آغاز می کند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1320

به "شمار مبتلایان کرونا در افغانستان افزایش یافت موافقت شورای همکاری خلیج فارس برای تاسیس شبکه امنیت غذایی مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار مبتلایان کرونا در افغانستان افزایش یافت موافقت شورای همکاری خلیج فارس برای تاسیس شبکه امنیت غذایی مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید