شاید در وزارتخانه قحط الرجال نیروی متخصص است!، انتخاب ها سیاسی است

به گزارش سبزوار امروز، فرزند شیرودی پس از برکناری از مدیریت مجموعه ورزشی شهید کشوری گفت: مگر در وزارت ورزش قحط الرجال نیروی متخصص است که ما مجبوریم از سایر وزارتخانه ها مدیر وارد کنیم ؟!

شاید در وزارتخانه قحط الرجال نیروی متخصص است!، انتخاب ها سیاسی است

خبرنگارانهیتا شیرودی در مصاحبه با خبر نگار گروه ورزشی خبرگزاری خبرنگاران، در مورد انتقاداتش به سیستم وزارت ورزش و جوانان و برخورد مغرضانه مسئولان ورزش با وی گفت : موضوعات مطرح شده در وزارت ورزش و جوانان زیاد است ولی دغدغه من به عنوان فرزند ارشد شهید شیرودی مسائل عدیده موجود پیش روی جامعه ایثارگر وزارتخانه است و از سوی دیگر به عنوان کارمند 20 ساله حوزه وزارت ورزش و جوانان استفاده نشدن از نیروهای زبده و کارآمد و متخصص ورزشی در حوزه های مختلف ورزش است.

مدیر سابق مجموعه کشوری اضافه نمود: ما در وزارت ورزش و جوانان نیروهای ایثارگر شاخص با تحصیلات عالی زیاد داریم ولی متأسفانه در طول سالیان گذشته و حال از هیچ یک از این نیروها استفاده نشده ایثارگران وزارت ورزش و جوانان سال هاست که با مسائل متعدد درگیرند ولی هیچ اراده ای برای حل مشکل این افراد وجود ندارد. مشاور ایثارگران در حوزه وزارتخانه سال هاست که از بیرون وزارتخانه انتخاب می شود به همین دلیل هر کس در این صندلی قرار می گیرد دو سال طول می کشد تا با ایثارگران وزارت آشنا شود و تا بخواهد حرکتی برای حل مسائل داشته باشد باید برود. مشاور ایثارگران در وزارتخانه به جای اینکه مشاور ایثارگران و حامی این قشر باشد مشاور وزیر است در مقابل ایثارگران!

وی گفت: متأسفانه نفراتی که به عنوان مشاور وزیر در امور ایثارگران مشغول به کار می شوند، انتخاب سیاسی وزیر هستند و عمدتاً از جامعه ایثارگر نبوده، یا اگر هم ایثارگر باشند باز از بدنه وزارت ورزش و جوانان نیستند. خیلی جالب بود دو سال گذشته مشاور کنونی در زمان حضورش در وزارتخانه در جلسه اول هیچگونه دعوتی از من که تنها فرزند شهید شاخص وزارتخانه بودم نکرد؛ چون آشنایی با کارکنان ایثارگر وزارتخانه نداشت و اطلاع نداشت فرزندان شهید وزارتخانه چه کسانی هستند!

شیرودی عنوان کرد: زمانی که مشاور وزیر در امور ایثارگران از جامعه ایثارگر وزارتخانه نباشد به خصوصیات افراد ما آشنا نیست و نمی تواند مسائل به حق این قشر مظلوم را مرتفع سازد. متأسفانه مشاوری که پرسنل وزارت ورزش نیست بعد از دو سال و اندی تازه به دنبال صحت و سقم اطلاعات ایثارگری کارکنان وزارتخانه است! فلسفه وجودی ایجاد صندلی مشاور وزیر در امور ایثارگران چیست؟! چیزی غیر از دفاع از حقوق حقه خانواده ایثارگر وزارتخانه؟! ولی متأسفانه در حال حاضر اینگونه نیست مشاور وزیر در امور ایثارگران به جای مشاور ایثارگران بودن، بیشتر مشاور وزیر است و برای حذف تک تک ایثارگران و ایجاد فضایی بسته و خفه تلاش می کند.

مدیر سابق مجموعه کشوری اظهار کرد: ما هر زمانی که در مورد مطالبات بحق جامعه ایثارگر صحبت کردیم با ما برخورد شد. رفتار وزیر ورزش با ایثارگران وزارتخانه مغرضانه است. وزیر ورزش مدعی است که وام دار جامعه ایثارگر است و برای این جامعه احترام قائل است، ولی در عمل اینگونه نیست.

بنده فرزند یک شهید ملی هستم کارمند بیست ساله وزارتخانه و در آن زمان یکی از مدیران زیر مجموعه او، دو سال پشت در دفتر وزیر منتظر وقت ملاقات بودم! من کارمند بیست ساله وزارت ورزش و جوانان هستم از بیست سالگی وارد مجموعه ورزش شدم، به قول معروف در این حوزه پیر شدم سال هاست در حوزه های مختلف کار کرده ام در حوزه اداری، حوزه رفاهی، حوزه اجرایی حوزه ورزشی و... بنده دانشجو دکتری مدیریت هستم و در وزارتخانه دارای رزومه قابل توجه، این را گفتم به این دلیل که به عنوان یک کارمند قدیمی و کسی که در حوزه های مختلف کار کرده ام صاحب نظر هستم؛ ولی متأسفانه در وزارت ورزش و جوانان به نکته ای که توجه نمی شود همین است؛ تجربه، تحصیلات و توانمندی افراد ملاک نیست متأسفانه همه انتصابات در مجموعه ورزش بر اساس ارتباطات و سفارش است .

افرادی که در وزارت ورزش کار کرده و تجربه کافی دارند همه کنار گذاشته شده اند و خیل عظیمی از افراد غیرمتخصص از خارج از مجموعه ورزش روی کار آمده اند. ما در وزارتخانه در حوزه های مختلف متخصص زیاد داریم ولی متأسفانه هر کدام به نوعی طرد شده اند در طول سالیان گذشته هر وزیری که به وزارتخانه پا گذاشته یک اتوبوس آدم از محل خدمت خود به همراه داشته است. یک دوره شهرداری، یک دوره دانشگاهیان و الان هم گروه کارکنان استانداری! معاونین وزیر هیچکدام از بدنه متخصص وزارتخانه نیستند. به عنوان مثال مدیر عامل شرکت توسعه جمعی استانداری است که در حال حاضر شرکت توسعه و تجهیز را هم تبدیل کرده اند به شعبه 2 استانداری!

شیرودی گفت: جالب است بدانید در دو روز گذشته مدیرعامل شرکت توسعه و تجهیز رئیس دفتر خود از استانداری را به عنوان سرپرست مجموعه شهید شیرودی معرفی کرده اند!؟ گویا در وزارت ورزش قحط الرجال نیروی متخصص است و ما مجبوریم از سایر وزارتخانه ها مدیر وارد کنیم ؟! در حال حاضر شرایط ورزش در کشور نابه سامان است چون ورزش توسط غیرورزشی ها اداره می شود شرایط ایثارگران در وزارت ورزش و جوانان نابه سامان است. وقتی هم اعتراض به حق و انتقاد سازنده داشته باشم حذف می شویم و با ما برخورد می شود.

مدیر سابق مجموعه کشوری عنوان کرد: نیروهای متخصص در ورزش به علت انتخاب های سیاسی و فامیلی مدیران غیر ورزشی حذف می شوند. با آنها رفتارهای مغرضانه حزبی و جناحی می شود عده ای از این مدیران به علت دلسوزی برای سیستم ماه ها در خانه خود که وزارت ورزش و جوانان است بدون داشتن میز و صندلی و حتی جایی برای نشستن سرگردانند! ولی در عوض افراد غیر متخصص در حوزه ورزش جولان می دهند و هر روز شرایط ورزش کشور را از روز قبل بدتر می کنند. من تا امروز به دلیل همین انتقادهای به حق به مجموعه کشوری تبعید شده بودم و درحال حاضر به دلیل ادامه این مبارزه حذف شده ام. در هر صورت به اعتقاد من در کشور بایستی ارگانی بانی قطعی نظارت بر امور ایثارگران در وزارتخانه و سازمان ها باشد و وزرا به این ارگان پاسخگو، بنده به عنوان فرزند یک شهید ملی خواستار رسیدگی به شرایط ایثارگران در وزارتخانه ها هستم به خصوص وزارت ورزش و جوانان و تا حصول نتیجه پیگیر این موضوع خواهم بود.

4057/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 25 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1444

به "شاید در وزارتخانه قحط الرجال نیروی متخصص است!، انتخاب ها سیاسی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاید در وزارتخانه قحط الرجال نیروی متخصص است!، انتخاب ها سیاسی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید