سوریه یکی از موضوعات مذاکره با مقامات ویتنام و سریلانکا است

به گزارش سبزوار امروز، به گزارش خبرنگاران به نقل از صداوسیما، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ترک تهران به مقصد هانوی پایتخت ویتنام در مصاحبه با خبرنگاران با اشاره به اینکه سال ها پیش رؤسای مجلس های ویتنام و سریلانکا به ایران سفر نموده بودند، گفت: ما با کشور ویتنام علایق مالی خوبی داریم و زمینه های توسعه همکاری های مالی بین دو کشور فراهم است.

سوریه یکی از موضوعات مذاکره با مقامات ویتنام و سریلانکا است

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام سفر کنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه نمود: ایران و ویتنام همکاری های پارلمانی و رایزنی های سیاسی خوبی در مجامع بین المللی دارند.

وی با اشاره به اینکه این سفر قرار بود مدت ها قبل انجام گردد اما به دلیل کثرت کار با تاخیر انجام شد، توضیح داد: طبعا در این سفر در مورد رشد مالی در زمینه های مختلف تبادل نظر خواهیم کرد که بخشی از این مذاکرات در سفر رئیس مجلس ویتنام به تهران صورت گرفته بود.

لاریجانی ادامه داد: همچنین در این مذاکرات درباره مسائل مهمی که در صحنه بین الملل در حال وقوع است، حتما با دوستانمان در ویتنام رایزنی خواهیم داشت.

رئیس مجلس شورای اسلامی روابط تجاری با سریلانکا را هم خوب توصیف کرد تاکید نمود: از گذشته روابطه خوبی با سریلانکا در حوزه های مختلف داشته ایم و در سال گذشته هم که رئیس مجلس این کشور به تهران سفر کرد در برخی از زمینه ها بحث کردیم که روابط تجاری مان را ارتقا دهیم.

وی اضافه نمود: در این سفر در زمینه همکاری های مالی و پارلمانی و مسائل مهم منطقه ای و بین المللی با مسئولان این دو کشور تبادل نظر خواهیم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در مذاکره با مقامات ویتنام و سریلانکا موضوع سوریه است، گفت: در کمال تعجب، نظامات بین المللی در این موضوع مورد توجه قرار نگرفته است و این می تواند آثار مخربی برای کشمکش های آینده ایجاد کند، که جا دارد با مسئولان این دو کشور در این زمینه تبادل نظر کنیم تا برای ایجاد امنیت در صحنه بین المللی مفید باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 804

به "سوریه یکی از موضوعات مذاکره با مقامات ویتنام و سریلانکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سوریه یکی از موضوعات مذاکره با مقامات ویتنام و سریلانکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید