سازمان ملل: تلفات غیرنظامیان افغان با مذاکرات صلح افزایش یافت

به گزارش سبزوار امروز، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، سازمان ملل متحد، امروز سه شنبه، با انتشار گزارشی اعلام نمود که از سال گذشته همزمان با شروع مذاکرات صلح افغانستان، شمار تلفات حمله به غیرنظامیان در این کشور، به طور چشمگیری افزایش یافته است.

سازمان ملل: تلفات غیرنظامیان افغان با مذاکرات صلح افزایش یافت

مذاکرات بین الافغانی از سپتامبر 2020 شروع شد حال آنکه تا به امروز راه به جایی نبرده و خشونت ها نیز به واسطه عدم تمایل نیرهای بیگانه برای خروج از این کشور، افزایش یافته است.

در سال 2020، شمار تلفات غیرنظامیان در درگیریهای افغانستان، هشت هزار و 820 نفر بود که در مقایسه با 2019، کاهشی 15 درصدی را تجربه کرد. اما نکته نگران کننده، تغییر فرایند تلفات و صعودی شدن بی سابقه آن در سه ماهه پایانی 2020 است که با شروع مذاکرات بین الافغانی مصادف شده است.

در حالیکه از دیروز دوشنبه، بار دیگر، مذاکره میان طالبان و کابل بعد از چند هفته بلاتکلیفی از سر گرفته شد؛ سازمان ملل طرفین را به آتش بس فراخواند- اقدامی که طالبان نظر مساعدی نسبت به پذیرش آن ندارد.

طبق اعلام سازمان ملل، در چهار ماهه پایانی سال 2020، تلفات غیرنظامیان در افغانستان در مقایسه با مدت مشابه در 2019، حدود 45 درصد افزایش داشته است که ادعا می گردد فقط یک پنجم آن ناشی از عملکرد نیروهای دولتی است و مسئولیت بقیه تلفات با گروه های غیردولتی از جمله طالبان است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1974

به "سازمان ملل: تلفات غیرنظامیان افغان با مذاکرات صلح افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: تلفات غیرنظامیان افغان با مذاکرات صلح افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید