ریابکوف از قطعی شدن دیدار لاوروف و پمپئو اطلاع داد

به گزارش سبزوار امروز، مسکو - خبرنگاران - معاون وزیر امور خارجه روسیه در حالی از قطعی شدن دیدار وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا در فنلاند اطلاع داد که اختلافات دو کشور در مورد آینده ونزوئلا روز بروز بیشتر می گردد.

ریابکوف از قطعی شدن دیدار لاوروف و پمپئو اطلاع داد

به گزارش خبرنگاران، سرگئی ریابکوف روز آدینه در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که آیا سرگئی لاوروف و مایک پمپئو هفته آینده دیدار می نمایند، اعلام نمود: بله این دیدار مورد توافق قرار گرفته و قطعی شده است.

براین اساس، وزیران خارجه روسیه و آمریکا در نشست وزرای اجلاس قطب شمال که روزهای دوشنبه و سه شنبه در فنلاند برگزار می گردد، شرکت خواهند کرد.

رسانه های روسی دیروز به نقل از یک مقام وزارت خارجه آمریکا بدون ذکر نام از احتمال دیدار لاوروف و پمپئو در فنلاند خبر دادند و نوشتند که یکی از موضوعات دیدار وزرای خارجه روسیه و آمریکا مساله ونزوئلا خواهد بود.

لازم به ذکر است، روز سه شنبه وزرای امور خارجه روسیه و آمریکا تلفنی درباره ونزوئلا گفت وگو کردند و ساعاتی بعد هر دو کشور مدعی شدند که به طرف مقابل برای اقدامات خود در ونزوئلا هشدار داده اند.

روسیه معتقد است که آمریکا با مداخله در امور داخلی ونزوئلا عملا منشور سازمان ملل متحد مبنی بر عدم دخالت در امور داخلی کشورها را زیر پا می گذارد و بر خلاف قوانین بین المللی به دنبال حمله نظامی به این کشور است.

در طرف مقابل آمریکا واقع شده است که از کودتای مخالفان علیه دولت قانونی در کاراکاس حمایت می نماید و خواهان کنار رفتن نیکلاس مادورو از قدرت است.

خوائن گوایدو رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا هم به تازگی با اعلام حمایت ارتش از خود، از هوادارانش خواست علیه دولت مادورو دست به شورش بزنند.

همین مساله باعث شد که خیابان های کاراکاس و چند شهر دیگر ونزوئلا در چند روز گذشته به صحنه درگیری های شدید تبدیل گردد.

نیکلاس مادورو رئیس جمهور قانونی ونزوئلا نیز روز سه شنبه گفت که کودتای گوایدو شکست خورده است و ارتش همچنان از او حمایت می نماید.

وضعیت در ونزوئلا از آن جهت با آینده ای مبهم روبرو شده است که هر دو طرف ماجرا هواداران قابل توجه ای دارند و هر از چند گاهی هواداران خود را به خیابان ها دعوت می نمایند و به قدرت نمایی می پردازند.

ادامه این روند باعث شده است که پای قدرت های جهانی به اختلافات داخلی در ونزوئلا کشیده گردد ضمن اینکه کشورهای همسایه ونزوئلا نیز دیدگاه های متفاوتی دارند.

اروپام*391*1346**

منبع: ایرنا
انتشار: 25 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 524

به "ریابکوف از قطعی شدن دیدار لاوروف و پمپئو اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریابکوف از قطعی شدن دیدار لاوروف و پمپئو اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید