رونمایی از دسته گل 12 متری به یاد قربانیان حمله های تروریستی

به گزارش سبزوار امروز، یکی از نامدارترین هنرمندان فرهنگ عامه از اثر دسته گل لاله خود به یاد قربانیان حمله های تروریستی فرانسه در پاریس رونمایی کرد.

رونمایی از دسته گل 12 متری به یاد قربانیان حمله های تروریستی

به گزارش خبرنگاران به نقل از ای پی، جف کونز که نوامبر سه سال پیش وعده داده بود یک تندیس غول پیکر به یاد قربانیان حمله های تروریستی سال های 2015 و 2016 بسازد، به وعده اش عمل کرد و این تندیس بزرگ با نام دسته گل لاله روز جمعه در باغ شانزلیزه بین موزه هنری کاخ کوچک و میدان کنکورد رونمایی شد.

پیش تر ماجرای جانمایی این تندیس جنجالی شده بود که در نهایت در باغ شانزلیزه در معرض تماشای مردم قرار گرفت. کونز این مجسمه 12.6 متری (41 پایی) را با برنزهای رنگی، فولاد ضدزنگ و آلومینیوم ساخته و در آن دستی را نشان می دهد که یک دسته از گل های لاله شبیه بادکنک را بالا گرفته است. در این مراسم خانواده برخی قربانیان حمله تروریستی سال 2015 پاریس حضور داشتند.

کونز 64 ساله که ساکن نیویورک است، در آیین رونمایی از دسته گل لاله گفت: این گل نماد ادامه یافتن زندگی هستند و معنی از دست دادن، تولد دوباره و سرزندگی روح انسان را به تصویر می کشند. من در نیویورک فاجعه یازده سپتامبر و افسردگی ناشی از آن را تجربه کردم و دیدم شهر چند سال طول کشید تا دوباره به زندگی بازگردد. آن هیدالگو، شهردار پاریس هم اثر کونز را هدیه ای از اعماق قلب توصیف کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 830

به "رونمایی از دسته گل 12 متری به یاد قربانیان حمله های تروریستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از دسته گل 12 متری به یاد قربانیان حمله های تروریستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید