رایزنی مقامات امنیتی تاجیکستان و روسیه دردوشنبه

به گزارش سبزوار امروز، روسای شورای امنیت تاجیکستان و روسیه در شهر دوشنبه دیدار و بر افزایش همکاری درزمینه مبارزه با تروریسم، افرط گرایی و جرایم سازمان یافته تاکید کردند.

رایزنی مقامات امنیتی تاجیکستان و روسیه دردوشنبه

به گزارش خبرنگار خبرنگاران در دوشنبه، جلسه مشاوره ای متخصصان دفاتر شورای های امنیت تاجیکستان و روسیه در شهر دوشنبه برگزار گردید.

این نشست با حضور محمدعلی وطن اف رئیس شورای امنیت تاجیکستان، نیکولای پاتروشف رئیس شوای امنیت روسیه و نمایندگان تعدادی از وزارتخانه و نهادهای ذیربط دو کشور برگزار گردید.

در جریان این اجلاس مسائل مربوط به تشدید همکاری های دوجانبه در زمینه مبارزه با تروریسم، افرط گرایی و جرایم سازمان یافته از جمله قاچاق مواد مخدر مورد آنالیز نهاده شد.

طرفین همچنین موضوعات مربوط به وضعیت در افغانستان، اقدامات جهت مقابله با تهدید و چالش ها، وضعیت و دورنمای توسعه همکاری های نظامی و فنی، بهبود اثربخشی تعاملات دو کشور در زمینه تامین امنیت اطلاعاتی را آنالیز کردند.

شرکت کنندگان این رایزنی امنیتی در مورد تداوم هماهنگی مواضع وزارتخانه ها و نهادهای ذیربط تاجیکستان و روسیه در زمینه مسائل مهم تامین امنیت در چارچوب سازمان ملل متحد، سازمان همکاری شانگهای، جامعه همسود و سازمان پیمان امنیت جمعی توافق کردند.

در سرانجام این نشست روسای شوراهای امنیت تاجیکستان و روسیه پروتکل مربوط را به امضا رساندند.

پاتروشف همچنین در چارچوب سفر یک روزه خود به تاجیکستان با امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان دیدار و گفت و گو کرد.

در جریان این ملاقات جهت مقابله با تهدیدات دنیا معاصر، حل مسائل مربوط به امنیت منطقه ای، تقویت قدرت دفاعی نیروهای مرزبانی تاجیکستان در رابطه با تهدیدات ناشی از افغانستان بر ضرورت انجام اقدامات جمعی تاکید شد.

طی این ملاقات همچنین همگرایی شوراهای امنیت دو کشور در این راستا مهم ارزیابی شد.

علاوه بر این، طرفین طی این دیدار مسائل مربوط به همکاری دو کشور در چارچوب سازمان پیمان امنیت جمعی، جامعه همسود و سازمان همکاری شانگهای را نیز آنالیز کردند.

مسائل مربوط به توسعه همکاری های نظامی و فنی و تقویت ارتباطات میان نهادهای انتظامی دو کشور از جمله دیگر موضوعاتی بود که طی این ملاقات مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

انتهای پیغام/.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 929

به "رایزنی مقامات امنیتی تاجیکستان و روسیه دردوشنبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی مقامات امنیتی تاجیکستان و روسیه دردوشنبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید