راه اندازی آزمایشگاه تحقیقاتی کاملا سبز در هلند

به گزارش سبزوار امروز، یک شرکت هلندی از راه اندازی یک آزمایشگاه بزرگ تحقیقاتی کاملا سبز و سازگار با محیط زیست در آمستردام به نام ماتریکس 1 خبر داده است.

راه اندازی آزمایشگاه تحقیقاتی کاملا سبز در هلند

در سفر با تور هلند از کشور گلهای لاله دیدن کنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از نیواطلس، یک شرکت هلندی از راه اندازی یک آزمایشگاه بزرگ تحقیقاتی کاملا سبز و سازگار با محیط زیست در آمستردام به نام ماتریکس 1 خبر داده است، قرار است در این آزمایشگاه علمی از انرژی خورشیدی برای تامین انرژی استفاده گردد و سقف آن نیز پوشش گیاهی گسترده ای داشته باشد.

ماتریکس 1 در پارک علمی آمستردام تاسیس شده و 13 هزار متر مربع مساحت خواهد داشت. دانشگاه آمستردام برای ساخت و راه اندازی این آزمایشگاه مشارکت خواهد نمود و یک چهارم مساحت آن را نیز در اختیار خواهد گرفت. هدف عمده از تاسیس این آزمایشگاه کوشش برای کاهش میزان دی اکسید کربن و یاری به حفاظت از محیط زیست است.

نمای بخش عمده ای از این آزمایشگاه به طور شیشه ای طراحی و ساخته خواهد شد و در داخل آن راهروهایی زیگراگ برای برقراری ارتباط در نظر گرفته می گردد. همچنین فضاهای عمومی مختلفی برای بحث و گفتگو میان دانشمندان در این ساختمان در نظر گرفته شده است.

آزمایشگاه های تحقیقاتی متعدد موجود در این ساختمان هم بر مبنای احتیاجهای مختلف طراحی شده و نصب صفحات خورشیدی احتیاج به مصرف برق را در آن کاهش می دهد. استفاده از پوشش گیاهی هم در سقف به گونه ای صورت می گیرد که با حداقل احتیاج به آب همراه باشد.

انتظار می رود کار احداث این ساختمان شش طبقه در سال 2020 شروع گردد و افتتاح آن در اوائل سال 2020 انجام پذیرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 31 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 667

به "راه اندازی آزمایشگاه تحقیقاتی کاملا سبز در هلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی آزمایشگاه تحقیقاتی کاملا سبز در هلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید