رئیس جمهور تایوان: ممکن است تامین کننده سلاح برای غرب شویم

به گزارش سبزوار امروز، رئیس جمهور تایوان امروز سه شنبه گفت، این کشور ممکن است تبدیل به یک تامین کننده سلاح برای کشورهای غربی گردد و به تحسین از ارتقای قابلیت طراحی سلاح در این جزیره به هنگام افتتاح یک کشتی جنگی پیشرفته مجهز به موشک و یک کشتی مین گذار جدید پرداخت.

رئیس جمهور تایوان: ممکن است تامین کننده سلاح برای غرب شویم

به نقل از خبرگزاری رویترز، تسای اینگ ون، رئیس جمهور تایوان یکی از اولویتهایش را ارتقای امور دفاعی این جزیره در مواجهه با چالش نظامی فزاینده از سوی پکن قرار داده است. چین هرگز استفاده از زور برای در کنترل دریافت تایوان را رد نکرده است.

در حالی که نیروی هوایی تایوان از تجهیزات پیشرفته ای همچون جنگنده های جدید و به روز رسانی شده اف-16 بهره می گیرد، نیروی دریایی ارتش آن تمرکز بعدی تسای اینگ ون است و برای آن برنامه های فراوری زیردریایی در نظر گرفته شده و امروز نیز اولین ناوگان از یک سری رزمناوهای رادارگریز با قابلیت مانور بالا افتتاح شد.

نیروی دریایی تایوان به این رزمناوهای جدید از کلاس توئو چیانگ، که یک نمونه اولیه آن هم اکنون عملیاتی است، لقب قاتل ناو هواپیمابر را از بابت مجهز بودنش به موشکهای ضد کشتی داده است. این رزمناو همچنین قادر به استفاده از موشکهای ضدهوایی Sky Sword است.

تسای اینگ ون در سخنرانی در شهر بندری سوائو به مناسبت افتتاح فراوری انبوه رزمناو گفت، این کشتی و کشتی مین گذار جدید جلوی حملات را خواهند گرفت و قابلیت تحقیق و توسعه تایوان را برجسته خواهند کرد.

او ادامه داد: ما عزم و قابلیت تکمیل ماموریت ساخت کشتی هایمان را داریم و خواهیم گذاشت که دنیا نیروی ما در حوزه تحقیق و توسعه را ببیند.

وی اضافه کرد: در آینده ما ممکن است تبدیل به منبع تامین تجهیزات و اجزاء مربوطه در کشورهای دموکراتیک غربی شویم و به پیشبرد به روز رسانی صنعت دفاعی بپردازیم. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1759

به "رئیس جمهور تایوان: ممکن است تامین کننده سلاح برای غرب شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهور تایوان: ممکن است تامین کننده سلاح برای غرب شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید