دولت کانادا به عاملان ترور المبحوح گذرنامه کانادایی داده بود

به گزارش سبزوار امروز، خبرنگاران: منابع خبری غربی اعلام کردند: دولت کانادا به دو عامل وابسته به موساد گذرنامه کانادایی و مدارک شناسایی این کشور اعطا کرد تا المبحوح را به شهادت برسانند.

دولت کانادا به عاملان ترور المبحوح گذرنامه کانادایی داده بود

از سفر با تور ارزان کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاریث خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری سی ان ان: نشریه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت: براساس تازه ترین اسناد فاش شده از سوی ادوارد اسنودن کارمند سابق آژانس امنیت ملی آمریکا سندی اکنون منتشر شده است که نشان می دهد، دولت کانادا از دو عامل موساد که در ترور شهید المبحوح شرکت داشتند، حمایت نموده است.

در این سند که گفته می گردد، ثابت می نماید، آژانس امنیت ملی آمریکا از یک شرکت وکالت آمریکایی جاسوسی نموده، نشان می دهد، یک تاجر کانادایی سخنانی مهم را فاش می نماید که از حمایت دولت کانادا از دو عامل موساد برای ترور شهید المبحوح همکاری داشته است.

در این سند همچنین تعیین شده است: یک شرکت استرالیایی که با آژانس امنیت ملی آمریکا همکاری داشته، به این آژانس اطلاع داده در حال جاسوسی بر مذاکراتی است که بین شرکت وکالت امریکایی با یک شرکت اندونزیایی است.

براساس این عملیات جاسوسی تعیین شده است، شرکت وکالت آمریکایی مذکور برای مزدوران امکانات لازم و امتیازهایی را در نظر گرفته است.

یکی از تاجران کانادایی در این زمینه فاش نموده است: دولت کانادا به صورت کاملا محرمانه با دو مزدور موساد همکاری نزدیک داشته تا برای آنها گذرنامه و اسناد دولتی کانادایی فراهم سازند.

به گفته این تاجر در این سند محرمانه آژانس امنیت ملی آمریکا آمده است: دولت کانادا بعد از انجام عملیات مربوط به ترور فرمانده برجسته حماس شهید محمد المبحوح از سوی این دو عامل موساد در دبی اسناد مذکور به آن دو ارائه داد.

اریان ازربار تاجر کانادایی در مورد اطلاعات محرمانه ای که در این خصوص به دست آورده گفت: این اطلاعات را زمانی که با خانم ترینا کندی بازرس بخش گذرنامه کانادا در بخش وزارت مهاجرت کانادا در ارتباط بودم به دست آوردم.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 632

به "دولت کانادا به عاملان ترور المبحوح گذرنامه کانادایی داده بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت کانادا به عاملان ترور المبحوح گذرنامه کانادایی داده بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید