دولت اشرف غنی و مشاوری که بیش از رئیس جمهور آمریکا حقوق می گرفت

به گزارش سبزوار امروز، افشای سندی مبنی بر دریافت حقوق ماهانه بیش از 41 هزار دلاری مشاور مالی رئیس جمهور افغانستان نقدها زیادی را در فضای مجازی برانگیخته است.

دولت اشرف غنی و مشاوری که بیش از رئیس جمهور آمریکا حقوق می گرفت

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، افشای سند دریافت حقوق ماهانه 41 هزار و 250 دلاری مشاور اقتصادی اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان نقدها گسترده ای را در فضای مجازی در پی داشت و بعضی کاربران این حقوق را بیش از میزان حقوق رهبران کشورهای بزرگ دنیا دانستند.

ولفگنگ پلاسا مشاور آلمانی غنی در حالی این حقوق نجومی را دریافت می نموده که براساس یکی از فقیرترین کشورهای دنیا است.

براساس نظرسنجی اخیر گالوپ حدود 95 درصد از مردم افغانستان با مسائل شدید اقتصادی روبرو هستند.

سمیر رسا سخنگوی وزارت صنایع و تجارت افغانستان با تایید دریافت این حقوق توسط این مشاور آلمانی به بی بی سی گفت که پلاسا حدود یک سال با این حقوق به عنوان مشاور رئیس جمهور افغانستان و وزارت صنعت و تجارت این کشور مشغول به کار بوده است.

مجموع حقوق سالانه این مشاور خارجی در حالی به مبلغ سرسام آور 495 هزار دلار می رسد که براساس قانون دستمزد سالانه رئیس جمهور آمریکا سالانه 400 هزار دلار است.

خنجانی مدیر مسئول تلویزیون یک نیز با اشاره به این موضوع خواهان آنالیز حقوق مشاوران خارجی دولت افغانستان و بهره وری آن ها شد.

وی اضافه کرد: دولت افغانستان در حالی بیش از 41 هزار دلار برای یک مشاور خارجی می پردازد که 70 درصد مردم توان اقتصادی برای سه وعده غذا را ندارند و مطمئنم این مشاور نیز تنها مورد دریافت حقوق این چنینی نیست.

سخنگوی وزارت صنایع و تجارت افغانستان با این حال تصریح می نماید که در حال حاضر هیچ مشاور خارجی در این وزارتخانه مشغول به کار نیست .

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 796

به "دولت اشرف غنی و مشاوری که بیش از رئیس جمهور آمریکا حقوق می گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت اشرف غنی و مشاوری که بیش از رئیس جمهور آمریکا حقوق می گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید